Vsi lanski rekordi Turizma Ljubljana

Ponovno so našteli tudi rekordno število prenočitev, presegli so mejo 1,19 milijona prenočitev.

Objavljeno
13. april 2016 22.35
SLOVENIJA, LJUBLJANA ,30.7.2012,TURIZEM V LJUBLJANI .FOTO:MAVRIC PIVK/DELO
Andreja Žibret
Andreja Žibret

Ljubljana – Javni zavod Turizem Ljubljana za preteklo leto ugotavlja same presežke. Po še ne uradnih podatkih so našteli 679.658 prihodov gostov, predlanskim jih je bilo 556.836, torej je lani v glavnem mestu prespalo za 22 odstotkov obiskovalcev več kot leto prej.

Ponovno so našteli tudi rekordno število prenočitev, presegli so mejo 1,19 milijona prenočitev, kar pomeni rast za približno 18 odstotkov v primerjavi z letom prej; za lani je bilo sicer načrtovanih 1,03 milijona prenočitev, piše v letnem poročilu Turizma Ljubljana za poslovno leto 2015, ki ga bodo mestni svetniki obravnavali v ponedeljek.

Lani nekoliko manj od tržne dejavnosti

Oba informacijska centra, na Adamič-Lundrovem nabrežju in na Krekovem trgu, je lani obiskalo 313.875 ljudi, za pet odstotkov več kot predlanskim (298.377). V povprečju je bilo 882 obiskovalcev na dan. Organizirali so vodenje za 1768 skupin, ki se ga je udeležilo 38.051 obiskovalcev, kar pomeni šestodstotno rast. Prodali so 2605 turističnih kartic, to je 29 odstotkov več kot leto prej.

V zavodu je bilo lani v povprečju 28 zaposlenih. Turizem Ljubljana je preteklo leto sklenil s skoraj 16 tisoč evri prihodkov nad odhodki. Presežek se ne razporedi in pripada ustanovitelju, to je občini. Dobre tri četrtine prihodkov, 78 odstotkov, so ustvarili z izvajanjem javne službe, preostale pa s tržno dejavnostjo. Vsota iz prvega vira je 3,07 milijona evrov (predlanskim 2,9 milijona) in iz drugega dobrih 861 tisoč evrov, kar je nekoliko manj kot leto prej, ko so s tržno dejavnostjo zaslužili 875 tisoč evrov. Lani je zavod imel 3,9 milijona evrov skupnih odhodkov (predlanskim 3,8 milijona). Med 61 projektov oziroma turističnih prireditev je v okviru javnega razpisa zavod lani razdelil 172 tisoč, za sofinanciranje programov turističnih društev pa 55 tisoč evrov.


Kot piše v poročilu, so bila namenska sredstva iz turistične takse, ki jih Turizem Ljubljana usmerja v promocijo in pospeševanje prodaje, z rebalansom načrtovana v znesku 925.500 evrov; porabljenih je bilo 860.144 evrov. Namenska sredstva koncesijskih dajatev od posebnih iger na srečo so bila z rebalansom načrtovana v znesku 800 tisoč evrov, Turizem Ljubljana je prejel 677 tisoč, poraba pa je bila dobrih 775 tisoč evrov.

Sodelovanje med Ljubljano in 25 občinami

Pred dvema letoma je mestni svet sprejel in potrdil strategijo razvoja in trženja turistične destinacije Ljubljana od leta 2014 do 2020. Lani so kot podpoglavje te strategije začeli pripravljati strategijo kulturnega turizma ter se lotili oblikovanja strategije športnega turizma.

Med lanskimi razvojnimi programi je bil projekt nadgradnje trženjskega modela regionalne destinacijske organizacije Osrednja Slovenija, ki temelji na sodelovanju med Ljubljano in 25 občinami. Cilj je, da bi Ljubljana bolje izkoristila privlačno ponudbo v njenem zaledju in s turističnimi programi spodbujala in usmerjala obiskovalce glavnega mesta v odkrivanje regije, hkrati pa lahko posamezni turistični kraji v zaledju Ljubljane s skupnim trženjem v sodelovanju z glavnim mestom lažje, hitreje, z manj vlaganji in večjimi učinki dosegajo prepoznavnost in prodajo na mednarodnem turističnem trgu, kjer samostojno ne bi bili konkurenčni in privlačni. Za ta projekt je bilo porabljenih nekaj manj kot 143 tisoč evrov. Kot piše v poročilu, so bile predvidene aktivnosti za lani v zvezi s tem v celoti uresničene.

Foto: Blaž Samec/Delo

Z lokalne njive na lokalno mizo

Lani je potekalo tudi ocenjevanje turistične destinacije Ljubljana po evropskih kazalnikih trajnostnih turističnih destinacij ETIS in s svetovnim orodjem za to področje GSTR. Ugotovili so, da v Ljubljani lokalne nabavne verige še ne delujejo in da je premalo turističnih ponudnikov za trajnostno certificiranje.

Ker je Ljubljana letos zelena prestolnica Evrope in na območju mestne občine razen turistične kmetije Trnulja ni bilo nastanitev z zelenim certifikatom, so se odločili to spodbuditi. V sistem certificiranja za pridobitev mednarodnega certifikata Travelife se je do konca junija prijavilo sedem ponudnikov nastanitev; hotel Park ga je že pridobil, sodelujejo pa še City hotel, Slon, hoteli Union Executive in Business, Central, Lev ter hostel Celica.

Sredi decembra so pognali tudi pilotni projekt za postavitev zelene nabavne verige v sodelovanju z zadrugo Jarina in ljubljanskimi kmeti. Prijavili so se hotela Snovik in Park ter hostel Celica. Cilj projekta je uvedba lokalnih zajtrkov v lokalne hotele, tako da do gostov pridejo pridelki bližnjih kmetov po načelu »z lokalne njive na lokalno mizo«. Nakup in prodaja potekata na platformi www.zelene-verige.si.


Izgubljeni vozniki avtobusov iz tujine

Skupaj z LPT, LPP, mestnim oddelkom za gospodarske dejavnosti in promet ter predstavnikom turističnih vodnikov so izvedli raziskavo o številu in navadah skupin turistov, ki Ljubljano obiščejo s turističnimi avtobusi. lzkazalo se je, da je večina lokacij neprimerno označenih, imajo neustrezno signalizacijo in napise samo v slovenščini, kar ni uporabno za voznike avtobusov, ki prihajajo iz tujine. Predlagali so manjši obseg primernih točk, ki jih lahko objavijo na zemljevidu za voznike avtobusov, ki je v izdelavi.