Ljubljana – Vpliva omejevanja osebnega prometa na kakovost zraka ob tednu mobilnosti in posebej ob dnevu brez avtomobila še ne morejo izmeriti. Rezultat so ukrepi, ki imajo dolgoročnejši vpliv, denimo večji delež kolesarjev v Ljubljani kot pred leti.
Na Agenciji za okolje pravijo, da se razlike v izpustih iz prometa med dnevom brez avtomobila in drugimi dnevi z mrežo zdajšnjih merilnih mest ne da enoznačno ugotoviti. Merilna postaja Arso za promet je na Gospodarskem razstavišču, deluje pa 17 dni. MOL ima postajo na Vošnjakovi. Šele z načrtovanim evropskim projektom Sinica bo merilnih postaj dovolj za ugotavljanje učinkov omejevanja avtomobilskega prometa.
Ukrepi vendarle
Ta trend po mnenju več organizacij, zlasti kolesarskih, lahko ogrozi nazadnje sprejet zakon, ki določa, da bodo morali vsi mladoletni kolesarji nositi čelado. »Česa takega nima nobena razvita država v EU in je velika grožnja predvsem za mestno dnevno kolesarjenje, ki prinaša ogromno prednosti, tako za kolesarje kot mesto in podjetja,« pravijo zagovorniki kolesarstva.
Izredno pozitiven
»Mesto ustvarjamo ljudje, vsak po malem in po svoje, skupaj smo pa zmagovalna kombinacija. Kako skupnost ustvarja kakovost življenja, smo lahko doživeli na uličnem festivalu Oživimo Vodnikovo. Zgodovina vedno znova dokazuje, da se kakovost vsakdanjega življenja ustvarja v lokalnem okolju, ki ga merimo z možnostjo hoje po vsakdanjih opravkih,« učinek odprte ceste za ljudi opiše Maja Simoneti iz LUZ.