Študija ugotavlja, da bodo ZDA z novimi standardi za ekonomičnost porabe goriva za tovornjake kmalu prekašala Evropsko unijo. Stagniranje evropske politike na področju ekonomičnosti porabe goriv za tovornjake sovpada s trendom v smeri težjih vozil in večjih motorjev.
Proizvajalcem ni zaupati
William Todts, vodja sektorja za tovorni promet pri organizaciji Transport&Environment, pravi: »Proizvajalci tovornjakov trdijo, da jim lahko zaupamo, da bodo proizvajali učinkovitejše tovornjake. Realnost pa je, da v zadnjem desetletju niso naredili praktično nobenega napredka pri učinkovitosti porabe goriva.Tokrat je pravi
trenutek, da prestavimo v višjo prestavo in za tovornjake uvedemo standarde ekonomičnosti porabe goriva.«
V zadnjih desetletjih so emisije tovornjakov v Evropi kljub gospodarski krizi strmo narasle, za 36 odstotkov med letoma 1990 in 2010, kar je zaradi njihove velike porabe goriva in velikega števila prevoženih kilometrov v povprečju krepko nad 30 litrov na 100 kilometrov. Emisije CO2 so neposredno povezane s porabo goriva vozil z notranjim izgorevanjem, zato bi tovornjaki z učinkovitejšo porabo goriva izpuščali manj toplogrednih plinov.
Neverjetno mencanje
Odkar je Agencija za zaščito okolja v ZDA na omejitve, uvedene leta 2011, predlagala nov cilj za izboljšanje ekonomičnosti porabe goriv (za 24 odstotkov) do leta 2017, se povečuje pritisk na ukrepanje EU na področju standardov učinkovite rabe goriv v tovornjakih. Če želi EU doseči podnebne cilje za 2030, mora Evropska komisija uvesti omejitve emisij CO2 iz tovornjakov.
»Pomanjkanje napredka na področju izpustov CO2 iz tovornjakov je pri Komisiji neverjetno. Več kot desetletje po tem, ko so voditelji EU zahtevali strategijo za zmanjšanje ogljika iz tovornega prometa, nismo našli še niti načina za merjenje emisij CO2. Medtem so v ZDA uvedli prve omejitve CO2 iz tovornjakov (2011), Agencija za zaščito okolja v ZDA pa bo kmalu objavila nove cilje za po letu 2020,« pravi Katarina Otrin iz društva Focus.