Facebook in darovanje organov

Socialno omrežje namerava dodati status, ki bo promoviral odločitev uporabnikov za darovanje organov.

Objavljeno
01. maj 2012 15.51
Posodobljeno
01. maj 2012 17.00
K. V., Delo.si
K. V., Delo.si
New York - Po poročanju časnika New York Times (NYT) naj bi se družba, ki upravlja s socialnim omrežjem Facebook odločila, da bo na spletne strani uvedla status darovalca organov in s tem spodbujala to človekoljubno gesto pri uporabnikih in uporabnicah. Status darovalca organov naj bi se na uporabniškem profilu pokazal skupaj z rojstnim datumom in izobrazbo.

Strokovnjaki s področja darovanja organov si od te geste Facebooka obetajo presenetljiv učinek. Nadejajo se, da bo uporaba statusa darovalca organov spodbudila ljudi, da se dejansko vpišejo v spletni register darovalcev organov. Čeprav, kot navajajo ti strokovnjaki, omrežje Facebook ne nosi takšne uradne zavezanosti darovalca organov, vseeno menijo, da bo to vodilo to do povečanega števila darovanja organov.

Predvsem naj bi status darovalca organov na Facebooku pomagal pri soglasju družinskih članov, ko se dejansko odločajo o darovanju organov svojca, meni dr. Andrew M. Cameron, direktor kirurgije jetrnih transplantacij v bolnici  Johna Hopkinsa.

»To bo zgodovinski dan za transplantacije,« je povedal dr. Cameron, in dodal, da številni, ki potrebujejo nov organ umrejo predvsem zaradi pomankanja darovalcev organov in ne zaradi pomankljive medicinske tehnologije. »Seštevek se lahko radikalno spremeni, lahko bi odpravili to težavo«.

Kot navaja članek v NYT, v ZDA umre približno 7000 ljudi, med tem, ko čakajo na presaditev organov. Facebook namerava s svojo gesto zmanjšati umrljivost zaradi pomankanja darovalcev med 161 milijoni uporabnikov in uporabnic socialnega omrežja v tej državi.