Ali je kaj trden oziroma koliko je trden most na Vinici

S slovenske strani na most le tovornjaki do 7,5 tone, s hrvaške omejitev ni. »Še nikogar niso vrnili«.

Objavljeno
25. marec 2015 19.16
Bojan Rajšek, Litija
Bojan Rajšek, Litija

Vinica, Črnomelj – Avtoprevoznikom tudi najnovejša vladna uredba ne bo omogočila prečkanja državne meje na Vinici s tovornjaki, težjimi od 7,5 tone, čeprav so od države zahtevali prav to.

Uredbo so pripravili na ministrstvu za notranje zadeve (MNZ), kljub temu, da so meritve Drsc pokazale, da je most varen za precej večje obremenitve in da ga lahko s hrvaške smeri nemoteno prečkajo vozila brez omejitve največje tonaže. Po uredbi, ki je bila že objavljena v uradnem listu in bo začela veljati konec meseca, bodo lahko mejni prehod s Hrvaško na Vinici prečkala vozila s skupno maso največ 7,5 tone. To je sicer štiri tone več kot doslej, a uredba tovornjakarjem še naprej onemogoča, da bi s slovenske strani prečkali prehod, od koder imajo v Beli krajini najbližjo prometno navezavo na hrvaško avtocestno omrežje.

Direktor združenja za promet in zveze pri GZS Robert Sever je za Delo povedal, da so na ta problem že večkrat opozorili pristojno ministrstvo, zato so pričakovali, da bodo dovoljeno obremenitev z novo uredbo povečali na najmanj 30 ton, kar so zahtevali tudi tamkajšnji avtoprevozniki. Avtoprevoznik iz Črnomlja Uroš Kramarič pravi, da mu bo nova uredba delo olajšala le toliko, da bo na Hrvaško lahko peljal prazen tovornjak, ki ga doslej, ko je bila omejitev 3,5 tone, ni smel.

Minister Počivalšek na most pozabil?

Predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Črnomelj Stanislav Malerič pravi, da je zaradi uredbe presenečen in razočaran. Prejšnji teden je bila na obisku v Beli krajini delegacija gospodarskega ministrstva na čelu z ministrom Zdravkom Počivalškom, ki problem mostu na Vinici dobro pozna. »Obljubili so nam, da bodo naredili vse, da se dovoljena obremenitev zviša na 30 ton. Minister pa je zagotovil, da se bo zato tudi sam zavzel,« je za Delo povedal Malerič.

Črnomaljska županja Mojca Čemas Stjepanovič je napovedala, da bo vlado znova pozvala, naj dovoli obremenitev mostu, kakršno objekt skladno z lanskimi meritvami Direkcije republike Slovenije za ceste (Drsc) tudi prenese. Kot pravi županja, so meritve pokazale, da je most statično povsem varen do skupne teže 30 ton. Zato je Drsc na začetku aprila lani tudi postavil nove prometne znake in omogočil prečkanje meje tovornjakom s skupno težo do 30 ton, čeprav je bilo to v nasprotju z uredbo iz leta 2008, po kateri so lahko čez most peljala le vozila s tonažo do tri tone in pol. Na kršenje uredbe so Drsc opozorili z MNZ in zahtevali, da postavijo stare prometne znake, kar je direkcija na koncu tudi storila.

Ministrstvo eno, cariniki drugo

Na MNZ pravijo, da omejitev tonaže velja v obe smeri, tako pri izstopu kot pri vstopu v državo, po njihovem pa izhaja iz infrastrukture na mejnem prehodu. Že za sedanje povečanje dovoljene mase bodo morali izvesti prilagoditvena dela, poenotenje omejitev tovornega prometa pa je predmet usklajevanja pristojnih ministrstev obeh držav, so sporočili z MNZ.

Vendar so nam na hrvaškem mejnem prehodu Pribanci na drugi strani Kolpe zagotovili, da pri njih ne velja nobena omejitev za tovornjake z območja EU in da se še nikoli ni zgodilo, da bi slovenska policija zavrnila kakšen težek tovornjak, ki je prečkal njihov mejni prehod, in bi se moral čez most vzvratno peljati nazaj na hrvaško stran. »Če pa bi hotel voznik težkega tovornjaka čez most s slovenske strani, ga bodo ustavili slovenski policisti, ki ga lahko tudi kaznujejo, ker ni spoštoval omejitve skupne teže,« so povedali policisti na drugi strani Kolpe.