Avtoprevozniki resno razmišljajo o zapori predora Karavanke

Vznemirilo jih je, da je Avstrija omejila promet skozi predor za vozila težja od 7,5 tone, brez dvostranskega dogovora.

Objavljeno
29. julij 2011 09.31
Posodobljeno
29. julij 2011 10.02
Nina Čakarić, Delo.si
Nina Čakarić, Delo.si

Ljubljana - Avstrija se je zaradi povečanega prometa v turistični sezoni odločila za omejitev vožnje tovornih vozil skozi predor Karavanke, so sporočili na spletni strani Darsa. Avtoprevozniki so nad odločitvijo ogorčeni, saj jim prepoved onemogoča dodatnih deset ur vožnje ob koncu tedna, s tem pa izpad dohodka.

Dars upošteval željo avstrijskega Asfinga

Predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa je za Delo.si dejal, da so avtoprevozniki ogorčeni zaradi prepovedi upravljavca avstrijskih avtocest Asfinag. »Tudi Dars ni nič boljši,« je dejal. Dars je namreč ugodil prošnji Asfinga: zato bo prehod skozi Karavanke zaprt tudi s slovenske smeri. Dars je že naznanil, da bodo pred postajališčem v Hrušici s signalizacijo označili, da se morajo vozila, ki so težja od 7,5 tone, izločiti na počivališče na platoju Karavanke.

Avtoprevozniki zagrozili z zaprtjem predora

Klobasa je dejal, da bo prepoved vožnje za tovorna vozila avtoprevoznikom povzročila veliko gospodarsko škodo. Vsak dan najmanj 200 slovenskih tovornih vozil potuje na Zahod. Promet se zgosti zlasti ob petkih, ko vozniki uvažajo sveže izdelke za trgovine, ki jih prodajajo v soboto in nedeljo. Odredba bo po njegovo ogrozila slovenske prevoznike, avstrijskih pa ne. »Avstrijci ne vozijo skozi predor Karavanke ob sobotah, takrat ostanejo doma.«

»Prepovedi prometa za tovorna vozila, ne bomo trpeli, niti dovolili. Če naši vozniki ne bodo vozili, bodo pa stali,« je na vprašanje, koliko so resni o svoji nameri o zaprtju predora Karavanke, odgovoril Klobasa.

Avstrija ne upošteva dvostranskega dogovora

Na prometnem ministrstvu so (šele) včeraj od Asfinga dobili dopis o omejitvah. »Asfing se sicer sklicuje na zakon, ki je stopil v veljavo 31. maja letos, vendar ta ukrep ni v skladu s 13. členom pogodbe med SFRJ in Republiko Avstrijo o cestnem predoru skozi Karavanke,« je povedal Klobasa in tako utemeljil, zakaj je ukrep, ki so ga izvedli Avstrijci, le enostranski.

Na ministrstvu za promet so zapisali, da 13. člena pogodbe pravi, da se ustanovi skupni obratovalni komite, katerega naloga je usklajevanje obratovanja in vzdrževanja predora. »Omenjeni komite takšnega predloga sploh ni obravnaval. Je pa bil tak predlog podan na zasedanju Meddržavne komisije za cestni predor skozi Karavanke v začetku junija letos, vendar ni bil dogovorjen, ker je slovenska stran temu nasprotovala predvsem z vidika veljavne odredbe o omejitvi tovornega prometa v RS, ki je usklajena s slovenskimi avtoprevozniki.«

Minister za promet Patrick Vlačič v pismu, ki ga je poslal avstrijski ministrici Doris Bures, pričakuje, da bodo pogodbao med SFRJ in Republiko Avstrijo upoštevali. To pa pomeni, da državi obratovanje in vzdrževanje predora usklajujeta skupaj.