Dodatnih parkomatov še ne bo

Ponudba podjetja Elbi, ki je bila s 2,3 milijona evrov najcenejša na razpisu, je nepopolna, je ugotovila državna revizijska komisija. Postopek javnega naročila se je tako vrnil v fazo ocenjevanja. Bo morala MOL za 500 parkomatov plačati tri milijone evrov?

Objavljeno
08. september 2010 11.50
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana - Državna revizijska komisija (DRK) je razveljavila odločitev razpisne komisije Mestne občine Ljubljana (MOL), ki je v razpisu za nakup 500 novih parkomatov izbrala najcenejšo ponudbo podjetja Elbi. DRK je ugotovila, da je zahtevek za revizijo Siemensa, ki je oddal skoraj 700.000 evrov dražjo ponudbo, utemeljen. S tem se je dobava parkomatov podaljšala za vsaj nekaj mesecev. Tega bodo verjetno najbolj veseli tisti, ki parkirajo na ulicah ljubljanskih sosesk Trnovo, Prule, Mirje in Bežigrad, kjer je občina nameravala postavili prve parkomate in zaračunavati za parkiranje.

Na javni razpis za nakup 500 parkomatov (s tem se bo njihovo število v MOL povečalo za več kot štirikrat, zdaj jih je 150), ki ga je občina objavila marca, je prispelo pet ponudb. Daleč najcenejša je bila tista, ki jo je oddal Elbi (2,3 milijona evrov), podjetji Solari in Siemens bi parkomate dobavili za tri milijone (ponudba Solarija je bila za slabih 300 evrov ugodnejša), Trafic Design je oddal ponudbo v višini 3,1 milijona evrov, BPK pa za 3,4 milijone. MOL je junija kot najugodnejšega ponudnika izbrala podjetje Elbi, čemur pa je nasprotoval Siemens, češ da je Elbijeva ponudba nepopolna.

Temu je pritrdila DRK, ki v včeraj objavljenem mnenju ugotavlja, da je ponudba Elbija nepopolna, saj je referenca glede izkušenj z implementacijo parkomatov in njihovim vzdrževanjem neustrezna. S tem se je postopek oddaje javnega naročila vrnil v fazo ocenjevanja in vrednotenja ponudb, v kateri mora naročnik, MOL, ponudbe ponovno pregledati in sprejeti novo odločitev o izbiri, lahko pa se odloči tudi, da ne izbere nobene. Zoper novo odločitev bodo imeli ponudniki znova možnost pritožbe.

To bi lahko postopek nakupa parkomatov zelo zavleklo. Drugo najcenejšo ponudbo je sicer oddalo podjetje Solari; Siemens je v revizijskem postopku dokazoval nepopolnost tudi te, a o tem ne razpisna komisija ne DRK sploh nista presojala. Če bi MOL v drugo izbrala Solari, se bo postopek skoraj zagotovo spet znašel v reviziji.

Če bi razpis izvedla brez zapletov, je MOL postavitev prvih parkomatov (v Trnovem, na Prulah, Mirju in za Bežigradom, kjer je v preteklih mesecih uredila enosmerni promet in parkirne prostore) načrtovala v novembru. Tako pa jih letos gotovo še ne bo. Predvidena cena za uro parkiranja je 30 centov, stanovalci pa bodo lahko kupili letno dovolilnico za 100 evrov, ki bo omogočala parkiranje (a ne zagotavljala parkirnega mesta).

Takšen ukrep naj bi pozneje doletel vse soseske znotraj avtocestnega obroča, s čimer se bodo predvidoma precej povečali prihodki iz pobrane takse na parkomatih. Iz tega naslova so lani v MOL zaslužili 762.000 evrov.

Iz sredine tiskane izdaje Dela