Država menca z blejskima obvoznicama

Občina prenovila del Seliške ceste kot prvi odsek severne obvoznice. Minister delil obljube, a nobenih zavez o rokih.

Objavljeno
31. avgust 2015 22.50
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Bled – Čeprav Bled najbolj potrebuje južno obvoznico, ki bi prometno razbremenila središče in omogočila prostorski razvoj ob jezeru, so včeraj odprli 450 metrov dolg odsek prenovljene Seliške ceste, ki predstavlja prvi del prihodnje severne obvoznice. S tem želijo državo spodbuditi, da zagotovi denar še za južno obvoznico.

Župan občine Bled Janez Fajfar in minister za infrastrukturo Peter Gašperšič sta ob tem podpisala protokol, ki brez konkretnih zavez o rokih in virih financiranja obljublja samo »prizadevanje« obeh strani za čimprejšnje dokončanje severne obvoznice. Minister je pojasnil, da protokol bolj zavezujoč ne more biti. Čeprav se Bled kot najprepoznavnejša turistična destinacija v Sloveniji v prometu duši že desetletja, je Gašperšič o južni obvoznici dejal, da je zdaj »res čas za operativno fazo«, in zagotovil, da si bo prizadeval, da bo južna obvoznica tudi za državo postala prioriteta. Župan Fajfar je napovedal, da bo severna obvoznica dokončana do poletne sezone 2018.

Najmanj 35 milijonov evrov

Na Bledu so se zadolžili za en milijon evrov in prenovili 450 metrov Seliške ceste pri vrtcu in osnovni šoli, s čimer želijo dati zgled in spodbudo državi, ki že več kot 40 let menca z reševanjem blejskih prometnih zagat. Težki tovornjaki še naprej vozijo mimo najprestižnejšega Grand hotela Toplice ob jezeru, kar je eden od vzrokov, da Bled ne more postati vrhunska turistična destinacija.

Severna obvoznica bo od prihodnjega krožišča na Betinovem klancu, kjer se bo odcepila južna obvoznica, deloma vodila po sedanji Ljubljanski cesti, deloma po Seliški in se bo končala s priključkom na sedanjo Rečiško cesto. Dolga bo 3,7 kilometra. Investicija je ocenjena na 12,5 milijona evrov, vendar direktor občinske uprave Matjaž Berčon meni, da bi jo lahko zgradili za manj kot deset milijonov evrov, saj so »sedanje razmere na gradbenem trgu naklonjene investitorjem«. Tudi južna obvoznica, ki bo dolga 3,1 kilometra in bo dražja od severne predvsem zaradi predora, viadukta, mosta in pokritega vkopa, bo cenejša od prvotnih ocen, pričakuje Berčon. Po investicijskem programu je vredna 37 milijonov evrov, vendar bi jo po današnjih cenah lahko zgradili za 25 milijonov evrov.

Denar za odkup parcel je

Na trasi južne obvoznice sta občina in država že odkupili približno četrtino zemljišč. Občina je za zemljišča doslej porabila pol milijona evrov. Za odkupe zemljišč bo morala država v letih 2016 in 2017 zagotoviti še dober milijon evrov, del denarja bo občinskega, pravi Berčon. Poudaril je, da dogovor za odkup posamezne parcele traja pol leta, če sta zainteresirani obe strani. Z začetkom gradnje severne obvoznice so prej obotavljajoči se lastniki parcel pokazali več interesa za prodajo. Denar za odkupe zemljišč je v celoti zagotovljen v proračunu občine. Za prihodnje leto Berčon napoveduje prenovo križišča Ljubljanske ceste s Seliško v krožno križišče.

Po optimističnem scenariju bi se poltretje leto dolga gradnja južne obvoznice začela leta 2018, pravi Berčon, kar pomeni, da bi bila zgrajena leta 2021.