Fištravec za angleški obisk plačal tri tisočake

PR-zagate: mariborska občina si je za izboljšanje svoje podobe omislila londonsko svetovanje

Objavljeno
27. julij 2015 22.57
Andreja Fištravca, župana MOM, na prvem poletu za London, 1.6.2015, Maribor
Peter Rak, Maribor
Peter Rak, Maribor
Maribor – Mestna občina Maribor je plačala 2884,80 evra za obisk britanske delegacije iz podjetja Westco, ki se ukvarja s svetovanjem na področju strategije komunikacij. Javno podjetje s sedežem v Londonu se je menda tokrat prvič odločilo za svetovanje zunaj Velike Britanije, še vedno pa ni jasno, kakšen je konkreten izkupiček obiska.

Britanski strokovnjaki – Cormac Smith, izvršni direktor podjetja, Ian Farrow, direktor podjetja, ter Georgina Conde, vodja projektov – so bili v Mariboru tri dni, ogledali pa so si večino javnih podjetij v posredni občinski lasti, obiskali nekatere turistične destinacije v mestu in se udeležili nekaterih tamkajšnjih dogodkov. Tako so med drugim obiskali Mariborski vodovod, javno podjetje Snaga, podjetje Marprom, Nigrad, Lekarne Maribor in Pogrebno podjetje, se z vzpenjačo zapeljali na vrh Pohorja, se sprehodili po Poštni ulici ter se nazadnje še srečali z meščani nekaterih mestnih četrti.

Učitelji in vajenci

Cormac Smith je na koncu dejal, da je bila njihova prva naloga »začutiti utrip mesta«, pohvalil je delovanje podjetij v neposredni in posredni lasti občine ter pokomentiral delovanje medijev, ki sicer »morajo biti kritični, vendar se morajo zavedati, da tudi oni nosijo svoj del odgovornosti«. Menda so vsi njegovi sogovorniki dejali, da »imajo včasih težave s komuniciranjem z lokalnimi mediji«, zato je poudaril pomembnost »profesionalizacije komuniciranja, jasnih načrtov ter vzpostavitve različnih kanalov, predvsem digitalnih«.

Ker so to bolj ali manj splošne formulacije, smo na mariborsko občino naslovili naslednja vprašanja: Na podlagi katerih analiz so ugotovili, da komunikacija med mestom, mediji in meščani ni ustrezna? Ali je za odpravo pomanjkljivosti res nujno najemati strokovnjake iz tujine? Ali nameravajo s podjetjem Westco sodelovati še naprej? Ali bodo prekinili sodelovanje z domačimi tovrstnimi agencijami, saj že imajo sklenjeno pogodbo z agencijo Odmev, načrtujejo pa tudi podpis pogodbe z agencijo Spem, kar bo mestni proračun stalo 43.000 evrov?

Veliko časa za skope odgovore

Na odgovore je bilo treba čakati zelo dolgo, četudi imajo v občinski službi za komuniciranje z javnostjo zaposlene tri ljudi, dodatno pa sodelujejo še z Danijelom Koletičem, ki naj bi prek agencije Apriori World s sedežem v Londonu koordiniral tudi novo povezovanje med občino in podjetjem Westco. Poleg tega so bili odgovori zelo skopi. Kot so zapisali, so predstavniki družbe ob obisku »opravili številna srečanja s ciljem pridobiti informacije, potrebne za pripravo primerjalne analize učinkovitosti delovanja občine v Londonu in Mestne občine Maribor«, z njihovimi izkušnjami želijo »identificirati neizkoriščene poslovne in tržne priložnosti javne uprave in mesta, upoštevajoč specifike Maribora, posebej pa so se osredotočili na delovanje javnih podjetij s ciljem izboljšanja njihovega delovanja, transparentnosti in iskanja sinergij za dvig kakovosti storitev za občane«.

To so precej pavšalna izhodišča, ne nazadnje strokovnjaki iz Velike Britanije, ki ne znajo jezika, ne poznajo lokalnih specifik in so bili v mestu zgolj tri dni, verjetno kaj bolj konkretnega niti niso (z)mogli pripraviti, zato nas je zanimalo, ali je to le prvi korak in kaj konkretnega naj bi v družbi Westco pripravili v prihodnjih tednih in mesecih. Vendar so nam iz občine sporočili, da »s podjetjem Westco še ni sklenjena pogodba, prav tako še nimajo opredeljenih okvirov za sodelovanje«, priprava komunikacijskih projektov in njihova izvedba pa sta izključno v pristojnosti občinske službe za komuniciranje z javnostjo ter lokalnih agencij, s katerimi sodelujejo.