Gneča za direktorski stolček v Marpromu

Za direktorja Marproma, ki v Mariboru izvaja dejavnost mestnega avtobusnega prometa, 24 kandidatov.

Objavljeno
24. januar 2013 14.17
Miha Rubin, Maribor
Miha Rubin, Maribor
Maribor - Na razpis za direktorja podjetja za mestni potniški promet Marprom se je prijavilo 24 kandidatov. Nadzorni svet bo vloge obravnaval 5. februarja, ko bo opravil ožji izbor. Marprom naj bi letos dobil tudi 17 novih avtobusov.

Iz Marproma, ki ga od ustanovitve kot v. d. direktorja vodi Ivan Hajnšek, nam imen kandidatov za novega direktorja niso posredovali, saj bodo vloge odpirali jutri. Je pa znano, da je ni oddal
Hajnšek, ki je sicer direktor mariborske Snage.

Javno podjetje Marprom in Mestno občino Maribor (MOM) sicer v prihodnje čaka reorganizacija mestnega linijskega prometa - osnutek je mestni svet potrdil že leta 2011. »Projekt je še zmeraj aktualen, je pa odvisen od obnove in povečanja voznega parka. Glede na gospodarske in finančne razmere bo treba z reorganizacijo počakati,« je priznal Ivan Hajnšek.

Ob tem je spomnil, da je MOM lansko leto že izpeljala javno naročilo za nakup sedmih avtobusov, ki pa ni bilo uspešno, tako da bo razpis ponovila. »Marprom pa bo v prihodnjih dneh izvedel javni razpis za dolgoročni najem desetih avtobusov,« je napovedal Hajnšek. Ta vozila dolžine okrog deset metrov bi nadomestila najbolj problematične avtobuse, s katerimi imajo največje stroške z vzdrževanjem in porabo goriva.

Marprom, ki dejavnost mestnega prometa izvaja od poletja 2011 (prej jo je po koncesijski pogodbi Veolia), je namreč takrat prevzel vozni park s povprečno starostjo enajst let. »Avtobusi so bili slabo vzdrževani, kar je dokazljivo s primopredajnim zapisnikom,« je dejal Hajnšek. »Če bo stroškovno možno, želimo po prejemu 17 novih avtobusov v mestu vpeljati notranji krog s tremi avtobusi.«

Ob tem se je odzval tudi na predlog mestnega svetnika in predsednika Liste za pravičnost in razvoj Stojana Auerja, da naj MOM začne postopek za ponovno uvajanje koncesije na področju mestnega avtobusnega prometa. Kot trdi Hajnšek, so nekateri očitki, da mestni potniški promet MOM zdaj stane več, kot če bi ga izvajal izbrani koncesionar, »brez osnove«.

»Veolia je za subvencioniranje mestnega potniškega prometa za obdobje od januarja do julija 2011 prejela dobrih 1,2 milijona evrov. Prav tako je dobila tožbo v višini poldrugega milijona, dodatno pa občino toži še za 4,5 milijona za premalo plačano subvencijo,« je povedal Ivan Hajnšek.

Medtem je po njegovih besedah za podjetje Marprom, ki izvaja nekoliko večji obseg mestnega potniškega prometa, kot ga je Veolia, za subvencijo v osnutku proračuna MOM za leto 2013 namenjenih 2,64 milijona, še 570.000 evrov pa za poplačilo tretjega obroka Veolii iz naslova tožbe.