Iskanje rešitev za varnejše ceste

Najpogostejši vzroki nesreč so neprilagojena hitrost, nepravilna stran vožnje in alkoholiziranost.

Objavljeno
24. julij 2015 19.31
Kolone turistov na ptujski avtocesti, Hajdina pri Ptuju, 16.8.2014
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Pred nami so štirje prometno najbolj obremenjeni konci tednov v letošnji poletni sezoni, ko je treba računati na povečan promet in tudi na nesreče. Da se te ne bi zgodile oziroma da bi jih bilo čim manj, se je treba na pot dobro pripraviti. Na to opozarjajo vsi, ki skrbijo za varnost v cestnem prometu.

Alarm: letos 23,4 odstotka več smrti na cestah

Opozorila so vsekakor upravičena, saj se je le mesec dni po tem, ko je Evropski svet za varnost prometa ETSC (European Transport Safety Council) Sloveniji podelil najvišje priznanje za velik napredek pri zmanjševanju števila smrtnih žrtev na cestah v obdobju med letoma 2001 in 2014, število tragičnih prometnih nesreč s smrtnim izidom v tem mesecu tako povečalo, da so pri vseh odgovornih s tega področja začele utripati rdeče opozorilne luči. Na naših cestah je bilo namreč že 68 nesreč s smrtnim izidom, kar je 23,8 odstotka več kot v istem času lani.

Po torkovem sestanku, ki ga je sklical minister za infrastrukturo, na katerem so sodelovali tudi ministrica za notranje zadeve ter predstavniki javne agencije za varnost prometa, Darsa, direkcije za infrastrukturo in Policije, so si edini, da je prometna varnost prednostna naloga vseh sodelujočih, da bo imela agencija za varnost prometa ključno vlogo pri usmerjanju in usklajevanju ukrepov prometne varnosti, da morajo vsi delovati usklajeno in na več ravneh ter da bodo preverili ukrepe, ki jih je mogoče narediti na cestni infrastrukturi, predvsem na mestih, kjer je največ ponavljajočih se nesreč. Med drugim bodo preverili možnost uvedbe odstavnih niš, ukrepov za večjo vidljivost avtocestnih priključkov, kar bi preprečilo vožnjo v napačno smer kot enega pogostejših vzrokov za nesreče. Drugi so neprilagojena hitrost, vožnja pod vplivom alkohola in izsiljevanje prednosti.

Strpnost na cestah

Večino kratkoročnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti je mogoče uvesti takoj in brez večjih finančnih vložkov, kot so ozaveščanje vseh udeležencev v prometu, preventivne akcije, promocije in izboljšave predpisov. Dolgoročne ukrepe, pri katerih je potrebnih več vlaganj, bodo uvrstili v načrte prihodnjih aktivnosti. Vsekakor pa je pomembna ničelna toleranca do prehitre vožnje in vožnje pod vplivom alkohola.

V poletnih mesecih je na naših cestah še več vozil, zaradi potovanj, dopustov in predvsem več tujih turistov, ki Slovenijo v večini primerov le prevozijo. V Prometno-informacijskem centru (PIC) opozarjajo, da je ob vseh koncih tednov do konca avgusta mogoče pričakovati zelo visoko gostoto prometa. Ker se jutri v nekaterih deželah Nemčije začnejo počitnice, bo močno povečan promet iz Avstrije proti slovenski in hrvaški Istri in proti drugim mejnim prehodom s Hrvaško.