Jubilejna Internautica kakor soba z razgledom

Manj razstavljenih (in tudi manj razkošnih) plovil, kljub temu več optimizma. Najdražje za osem milijonov evrov.

Objavljeno
06. maj 2015 23.16
Sejem Internautica Portorož 6.5. 2015
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Portorož – Samo pol ure po odprtju jubilejne, 20. mednarodne razstave Internautice so predstavniki podjetja Mennyacht že razkazovali letos najdražjo ferretti yacht 960 kupcem iz ene od srednjeevropskih držav. Tudi Slovaki si lahko privoščijo nakup osem milijonov evrov (brez DDV) zares luksuzne jahte.

Letošnja Ferrettijeva kraljica Internautice je dolga skoraj 30 metrov, čeprav jo italijanski proizvajalec (zaradi dolžine trupa) uvršča v razred 24-metrskih jaht, in je pravi dizajnerski biser inženirskega sodelovanja studia Zuccon, inženirjev Ferretti in AYTD. Na njej je pet razkošno oblikovanih in sodobno opremljenih kabin, ki lahko sprejmejo deset potnikov, za ladjo skrbi petčlanska posadka, najem pa bi stal od 60.000 do 100.000 evrov na teden.

Trak Internautice sta prerezala predsednik države Borut Pahor in piranski župan Peter Bossman, ki je dejal, da je navtika posel in gospodarska priložnost, a tudi strast: »Plovilo ni le prevozno sredstvo, je ljubezen in je zato Internautica več kot le sejem.« Letos je opaziti posledice krize iz prejšnjih let, saj je na razstavi 120 razstavljavcev, od tega 43 proizvajalcev ali prodajalcev plovil, ki imajo razstavljenih 87 plovil. Manj je plovil Azimuta, Princessa. Pozna se, da ima Seaway samo eno greenline 40 (v razredu zelene mobilnosti) in 19-metrsko karbonsko lepotico shipman 59. Bratov Jakopin na odprtju razstave ni bilo videti, čeprav je v zadnjih 20 letih po načrtih njunih podjetij bilo izdelanih kakšnih 50.000 jadrnic in jaht, sta avtorja največje flote jaht na svetu, vredne več kot tri milijarde evrov. Kar 92 njunih čolnov je bilo v teh 20 letih razglašenih za plovilo leta na različnih razstavah. Med razstavljenimi plovili v morju je kar 11 jadranskih premier.

Precej bolj optimistično pa kaže Elanu, ki se letos predstavlja s svojo celotno floto 11 jadrnic. Ob robu mednarodne razstave je Elan povabil 40 poslovnih partnerjev iz 34 držav na redno poslovno konferenco, kjer jim je predstavil poslovne načrte in prodajno strategijo. Lani je Elan prodal 102 jadrnici in pri tem ustvaril malo več kot deset milijonov evrov prihodkov. Matic Klemenc je povedal, da je zaradi dobrih navtičnih napovedi (predvsem pri najemu plovil) na hrvaškem trgu 30 odstotkov več naročil. Največ upov Elan vlaga na trgu ZDA, Avstralije in Nove Zelandije, zato naj bi letos za 20 odstotkov povečali prodajo jadrnic in pričakujejo najmanj 12 milijonov evrov prihodkov. Slovenci uradno kupujejo manj plovil, toda veliko večino jih imajo raje v tujini (na Hrvaškem).

Največja na Jadranu

Vsi podobno veliki navtični sejmi na Jadranu, tudi dva v Kopru in Izoli, so izginili ali pa se precej zmanjšali. Internautica je previharila vse viharje in ostala največja na Jadranu. Ostaja podobno bogata kot vsa leta z vso drugo ponudbo: z navtično opremo, oblačili, razstavami in dogodki. Tudi letos bodo pripravili srečanje starodobnih plovil in vozil, prvič bodo organizirali tekmovanje s SUPi, v Zeleni aveniji predstavljajo električna in hibridna vozila, Pipistrelovo letalo, a tudi nekaj električno gnanih plovil. Posebna strokovna komisija bo izbirala jadransko plovilo leta 2015.