Ko morje z vihravo burjo preplavi tisočero jader

Štart na 3,3 kilometra dolgi črti je še enkrat pokazal, zakaj je med 1760 zbranimi krmarji vsaj nekaj deset izrednih mojstrov.

Objavljeno
09. oktober 2016 21.23
barcolana
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Trst – »Toliko jadrnic naenkrat še nisem doživel in nisem pričakoval tako lepih tekmovalnih razmer na morju,« je 48. Barcolano po dogodku ocenil en najboljših jadralcev na svetu Britanec Ben Ainslie, ki ima štiri zlate olimpijske medalje v istih razredih kot naš Vasilij Žbogar (laser in finn).

Ben Ainslie je včeraj zjutraj priletel v Trst in promocijsko tekmoval na 24-metrski jadrnici Ancilla Domini, ki je zasedla 14. mesto. Vasilij Žbogar, ki je Barcolano opazoval z gliserja, ker Simčičevega Esimit Europa 2 ni bilo, je povedal, da se z dolgoletnim tekmecem nista mogla srečati. Ainslieja so organizatorji predstavili kot največjo trofejo, saj zdaj tekmuje za America's Cup. Lep jesenski dan, z veliko sonca in več burje od meteoroloških napovedi, je pomagal naslikati eno lepših Barcolan v zadnjem desetletju. Zaradi bojazni, da je veter premočan – posamezni sunki so na morju pred Barkovljami zjutraj dosegali 35 vozlov – so organizatorje prisilili, da so zaradi varnosti štart prestavili na 11.30, ko se je burja res za spoznanje umirila, vendar ni izgubila karakterja.

Štart na 3,3 kilometra dolgi črti med Miramarom in Trstom je še enkrat pokazal, zakaj je med 1760 zbranimi krmarji vsaj nekaj deset izrednih mojstrov. Največja mojstrovina je namreč v tem, da se velike, težke in hitre jadralske tekmovalne jadrnice pravočasno prebijejo med desetinami majhnih, ki jim zapirajo pot. Krmar Furio Benussi je očitno najbolje startal z Alfa Romeom in takoj za več sekund prehitel Maxi Jeno. Toda ta je potrebovala le dobrih deset minut, da je njen krmar Mitja Kosmina, ki mu tudi italijanski komentatorji pravijo »legendarni«, dohitel in prehitel 22-metrsko Alfo Romeo. Jena je na prvi boji obrnila prva, kake pol minute pred Alfo Romeo. Tretji je bil na prvi boji Dušan Puh, z 19-metrsko Adriatic Europo.

Če bi prvi jadrnici jadrali tako enakovredno, kot sta v prvo stranico tudi potem, ko sta šli v veter proti Miramaru, bi ostali precej blizu. Zakaj je Maxi Jena plula toliko manj v veter kot Alfa Romeo? Mitja Kosmina ni bil dosegljiv za odgovor, na facebooku pa so radovednežem odgovorili: »Ker Maxi Jena ne more bolj zapirati kota.« Torej, da bolj ni mogla pluti v veter. Na tej stranici je Maxi Jena izgubila nekaj minut. Alfa Romeo je potem brez napak potrebovala 59 minut in 59 sekund za prvo mesto in v cilj prijadrala dobrih pet minut pred zasledovalko. Dodajmo, da je Alfa Romeo šest let mlajša jadrnica, zgrajena za novozelandskega milijarderja in jadralca Nevilla Crichtona v avstralski ladjedelnici McConaghy.

Jadrnico Gašparja Gašparja Mišiča je krmar Dušan Puh brez napake pripeljal na peto mesto in prvo v svojem razredu. Na sedmem mestu je bil 22-metrski Shining Umag, ki ga vodi Željko Perovič. 15. mesto je zasedla 13,5-metrska Generali Petra Podunavca in Sama Žvana iz JD Mariborčanka, 18. je bil Scorpio, krmarja Iztoka Krumpaka iz JK Izola, 19. pa Megaenergija, ki jo krmari Uroš Žvan iz YC Skipper Maribor.

Barcolana povezuje zelo različne interese

Brez tehnično dovršenega plovila ni mogoče upati na uspeh. Mitja Kosmina je pred regato upal, da bo burje do 20 vozlov. Želja se mu je uresničila. Konstruktor Maxi Jene Andrej Justin je pred regato povedal, da je bila jadrnica že na tem, da jo pokopljejo, potem pa so vendarle zbrali med 50.000 in 100.000 evrov (natančnega zneska niso izdali), jo obnovili in predvsem olajšali za dve toni. Je pa njen arhitekt razkril, da je pri Jeni še zmeraj težava v neprimernem jamboru in starem glavnem jadru, ki bi se ob premočnem sunku vetra lahko celo raztrgalo. Pomemben del zmage je ekipa. Mitja Kosmina je sestavil 23-člansko ekipo Slovencev, Italijanov in Hrvatov; označil jih je kot »eno čezmejno posadko«, ki tekmuje za klub Hannibal.

Italijanske komentatorje je najbolj mučilo dejstvo, ker na letošnji Barcolani praktično ni bilo novih tekmovalnih jadrnic, ki bi lahko pokazale nove zmožnosti in tehnologije. Kot da navtični arhitekti ne bi imeli veliko novih idej in investitorji ne preveč denarja za takšne projekte. V tednu Barcolane se je v Trstu zvrstilo več kulturnih, poslovnih in športnih dogodkov. Tako je na primer španski pevec Álvaro Soler do zadnjega napolnil Trg edinosti. Med tednom so svoje kulinarične umetnine predstavili kuharski chefi z Michelinovimi zvezdicami. Na tržaški obali so postavili kilometer dolgo prireditveno vas z več sto stojnicami. Na njih se je predstavilo tudi Združenje turističnih kmetij Slovenije, v okviru katerega je denimo Franc Jelušič predstavljal turistično kmetijo Pri Tinetu iz Slop: »Tržačani in prebivalci Furlanije vse bolj odkrivajo slovenski turizem in dobrote ter ponudbo primorskega kmečkega turizma. Zato je logično, da tak trenutek izkoristimo za promocijo.«

Evgen Ban iz Združenja Slovenskih športnih društev v Italiji pa je ocenil, da je sobotni Pozdrav Barcolani v resnici zgodovinski dogodek, saj so pokazali, kako lahko slovenska narodnost bogati prostor. Zato bodo temu dogodku naslednja leta posvečali še več pozornosti.