Dan, ko je utihnila številka 112

Ministrstvo za obrambo še čaka uradna pojasnila Telekoma o včerajšnjem izpadu številke za klic v sili.
Fotografija: Regijski centri za obveščanje, ki jih občani prikličejo na številki 112, imajo izdelane načrte za neprekinjeno delovanje ob nenadnih dogodkih, kljub temu očitno ni mogoče preprečiti vseh izpadov.
FOTO: Špela Ankele
Odpri galerijo
Regijski centri za obveščanje, ki jih občani prikličejo na številki 112, imajo izdelane načrte za neprekinjeno delovanje ob nenadnih dogodkih, kljub temu očitno ni mogoče preprečiti vseh izpadov. FOTO: Špela Ankele

Ljubljana – V ponedeljek popoldan so v Regijskem centru za obveščanje Ljubljana zabeležili daljši izpad delovanja telefonske številke za klic v sili 112 v celotni ljubljanski regiji. Uradnih pojasnil o razlogih, ki so pripeljali do približno enournega izpada delovanja številke 112, Uprava za zaščito in reševanje (URSZ) do danes še ni dobila.

Izpad telefonske številke za klic v sili se zgodi izjemno redko, če se že mora kdaj zgoditi, je bolje, da do tega ne pride v času zdravstvene krize. Toda točno to se je zgodilo včeraj med 14.52 in 15.52 uro, so nam potrdili na URSZ, ki sodi pod okrilje Ministrstva za obrambo.

Regijski center za obveščanje Ljubljana je za to, da številka ne deluje, izvedel od operativno komunikacijskega centra Policijske uprave Ljubljana, kamor je poklicala občanka nujno medicinsko pomoč potem, ko nikakor ni mogla priklicati pomoči na na številki 112.

»Klic so policisti predali Dispečerskemu centru zdravstva. Dežurni operater je takoj preizkusil klic na 112 s svojega telefona in ugotovil, da je številka za klic v sili 112 nedosegljiva,« so pojasnili v službi za strateško komuniciranje Ministrstva za obrambo.

Kasneje so ob ponovni vključitvi številke 112 od Telekomovega tehnika neuradno izvedeli, da je pri opravljanju del na preusmeritvah na Telekomovi centrali izpadla številka za klic v sili 112. Od Telekoma Slovenije pa še čakajo uradna pojasnila o izpadu.
 
Kot pojasnjujejo na URSZ, so tovrstni izpadi izjemno redki. Kakovost storitev klica v sili ureja poseben pravilnik. Le do pet odstotkov vseh okvar pri posameznem operaterju lahko odpade na številko 112. Kakovost delovanja storitev klica v sili pa nadzira Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS). 
 
Vsak operater ima izdelan načrt neprekinjenega poslovanja in okrevanja po nenadnem dogodku. Telekom Slovenije, prek katerega gredo vsi klici na 112, zagotavlja tudi možnost preusmerjanja klicev v druge, sosednje regijske centre za obveščanje.

Na URSZ imajo prav tako izdelan načrt neprekinjenega poslovanja in okrevanja po nenadnem dogodku. Poleg tega imajo v vseh regijskih centrih za obveščanje poleg glavne komunikacijske povezave zagotovljene še tri rezervne, pa tudi možnost preusmerjanja klicev v druge regijske centre.

»Večino manjših tehničnih napak, ki se zgodijo na naši strani, zato odpravimo brez posledic za uporabnike. Kljub temu nikoli ni mogoče popolnoma preprečiti izpadov, jih je pa mogoče omejiti na najmanjšo še sprejemljivo mero,« pojasnjujejo na URSZ.

Komentarji: