Cesto med Koprom in Izolo so prebivalci treh obalnih občin s podporo državnih urbanistov že pred več kot 20 leti hoteli umakniti stran od morja, da bi tam pridobili prostor in obalo namenili rekreaciji in razvoju turizma. Po dolgih letih priprav in gradnje predora Markovec pa so odgovorni na ministrstvu za infrastrukturo in Darsu pozabili na temeljni namen projekta, opozarjajo na Obali, kjer so prepričani, da je bila z vztrajanjem, da vinjetni režim velja tudi v predoru, zapravljena priložnost, ki bi jo prinesel umik prometa z obale. V Izoli in Kopru so tam načrtovali najdaljšo slovensko plažo, župana Kopra in Izole Boris Popovič in Igor Kolenc pa zdaj cesto puščata odprto.
Za začetek dovolj
Zadržani odzivi
Čeprav so predstavniki Liste Izolani Koželjev predlog v občinskem svetu podali kot pobudo, prvi odzivi županov niso najspodbudnejši. Koprski župan Boris Popovič je na prošnjo Dela za komentar odgovoril lakonično: »Gospod profesor Janez Koželj se trudi.« Izolski župan Igor Kolenc pa se je strinjal, da bi upočasnili promet med Izolo in Koprom: »Toda nikakor ne podpiram parkiranja ob obali. To je želja nekoga, da bi se pripeljal z avtom do morja in se nedaleč stran od avta lahko kopal. Mi pa si zelo prizadevamo, da bi spravili pločevino stran od tega pasu in ohranili čim bolj neokrnjeno naravo. Če bi enkrat dovolili parkiranje ob morju, kasneje ne bi več zlepa prepričali ljudi, da morajo parkirati drugje. Zato še zmeraj vztrajamo, da ta cesta ni namenjena parkiranju, da hočemo rekreacijske površine in zato od ministrstva zahtevamo, naj ukine vinjete v predoru, saj je ta le del nadomestne ceste med Izolo in Koprom.« Izolski župan pravi, da se po obalni cesti že zdaj vozi veliko voznikov z vinjetami, ki imajo raje vožnjo ob morju.
Na ministrstvu za infrastrukturo so nam včeraj odgovorili, da obalno cesto upravljata občini Koper in Izola in da na njej samostojno določata prometno ureditev. Na pobudo obeh županov je ministrstvo lani pripravilo predlog sprememb zakonodaje, ki bi omogočila poizkusno uvedbo lokalne vinjete, na podlagi tega poizkusa pa bi potem pripravili spremembo na vseh drugih podobnih odsekih cest. Toda predlog ni dobil podpore v državnem zboru. Na ministrstvu pravijo, da bo v drugi polovici leta Dars v posebni študiji analizirali vplive uvedbe lokalnih vinjet na vzdržnost cestninskega sistema.