Ljutomerska čistka mimo vseh pravil

Županja Olga Karba je kršila poslovnik in razrešila vse občinske predstavnike v javnih zavodih.

Objavljeno
08. januar 2015 21.00
bakal/olga
Dejan Karba, Ljutomer
Dejan Karba, Ljutomer
Ljutomer – Županja Olga Karba je s svojo večino v občinskem svetu razrešila občinske predstavnike v 14 ljutomerskih javnih zavodih, čeprav je v nasprotju s poslovnikom točko uvrstila na sejo nenapovedano, 40 razrešenih pa o nameri ni obvestila v za to predpisanem roku.

Čeprav poslovnik občinskega sveta občine Ljutomer določa, da mora biti »predlog za razrešitev vročen osebi, na katero se nanaša, najmanj osem dni pred sejo sveta, na kateri bo obravnavan«, na občini zatrjujejo, da »ima občina pravico imenovati in odpoklicati predstavnike, ki jih je predlagala, kot ima to pravico vsak drugi organ v Sloveniji, poslovnik pa za te primere ne vsebuje posebnih določb«. Kot obrazložitev, zakaj nameravajo zamenjati prav vse svoje predstavnike v javnih zavodih, pa so z občine razložili, da zaradi demokratičnega vključevanja občank in občanov v delovanje javnih zavodov: »Zdaj bo vsem omogočeno, da predlagajo kandidate in da tudi sami kandidirajo za predstavnike občine v svetih javnih zavodov. Doslej je veljala praksa, da kandidate skoraj brez izjem predlagajo politične stranke oziroma liste občinskega sveta.« Štiridesetim razrešenim predstavnikom se občina zahvaljuje za opravljeno delo in jih vabi, da se odzovejo na nov poziv za kandidiranje.

Škodljivo, a legitimno

Roman Lavtar z ministrstva za javno upravo je nad potezo županje presenečen. Hkratna razrešitev je po njegovem škodljiva za delovanje zavodov, poleg tega opozarja, da je ustanoviteljica zavodov občina, in ne občinski svet, »zato morebitna drugačna sestava občinskega sveta ni utemeljeni vzrok za razrešitev predstavnikov ustanovitelja v svetu javnega zavoda«. Kljub temu pravi, da je razrešitev vsebinsko legitimna: »Občina kot ustanoviteljica javnih zavodov ima pravico imenovati in razreševati svoje predstavnike v svete javnih zavodov.« Tudi če pri tem krši lastni poslovnik. Poleg tega morajo za predčasno razrešitev po Lavterjevih besedah obstajati utemeljeni vzroki: »Predvsem takšni, ki nakazujejo, da predstavnik ustanovitelja v svetu zavoda ni deloval skladno z interesi občine.«

Razrešeni razmišljajo o tožbi

»Zelo sem razočaran nad dogodki na seji. Sprašujem se, kako je mogoče, da županja ne upošteva poslovnika. Ali za njo ne obstajajo zakoni? Mar živimo v Sloveniji, v Ljutomeru, v mestu prvega slovenskega tabora ali pa morda v Severni Koreji?« se sprašuje Damjan Bogdan, občinski svetnik in predstavnik občine v svetu ljutomerskega zdravstvenega doma. Tako kot Bogdan o tožbi zoper županjino potezo razmišlja tudi njegov kolega iz sveta zdravstvenega doma Boštjan Pihlar, ki pravi, da se kaj takšnega v Ljutomeru še ni zgodilo: »Priča smo lustraciji, kot je še ni bilo. Gre za čistko občank in občanov naše občine, ki so doslej korektno in z vso vestnostjo ter legitimno opravljali poslanstvo predstavnikov v svetih zavodov.«

Forumulacija občine, da se z uvedbo novega kandidacijskega postopka, ki ga mora občinska mandatno-volilna komisija pripraviti do prihodnje seje, uvaja demokratičnejši način izbiranja, Pihlarja preseneča: »Zanimivo je, da se je v obrazložitvi uporabila prav ta besedna zveza. Se mar s tem v Ljutomeru uvaja kakšna nova, boljša demokracija od tiste, ki je zapisana v ustavo? Je mar čistka 40 občanov demokratično dejanje?«