Mediji morajo naprej s kakovostnimi vsebinami

S podelitvijo novinarskih nagrad se je končal medijski festival Naprej/Forward. Med nagrajenci Jure Kosec in Voranc Vogel z Dela.

Objavljeno
17. november 2017 21.38
Festival Naprej/Forward
K. B.
K. B.

Ljubljana - Krepitev veščin novinarjev in povezovanje sta koraka do kakovostnejših medijskih vsebin. To je eno od sporočil medijskega festivala Naprej/Forward, ki se je končal s podelitvijo novinarskih nagrad. Društvo novinarjev Slovenije (DNS) je podelilo devet novinarskih nagrad in dve pohvali, med katerimi sta tudi novinar Dela Jure Kosec in fotograf Voranc Vogel.

Nagrajenca z Dela: novinar Jure Kosec in fotograf Voranc Vogel. Foto: Uroš Hočevar/Delo

Medijski festival Naprej/Forward je šesto leto zapovrstjo gostil domače in tuje goste, ki so novinarjem in ostalim pokazali, kako ponuditi verodostojne in kakovostne medijske vsebine.

Najbolj obiskano je bilo predavanje športnega preiskovalnega novinarja z The Sunday Times Davida Walsha. Med izstopajočimi gosti so bili tudi novinar Ryan Heath z vplivnega medija Politico Europe ter novinarja s katalonskega javnega radia Ricard Ustrell in Joan Botta.

Novinarstvo izstopilo iz povprečja

Tudi ostali festivalski gosti so dokaz, da nekateri kljub negotovim medijskim razmeram svoje delo opravljajo profesionalno, so prepričani organizatorji festivala. Prav tako to velja za nekatere v slovenskem novinarstvu, med katerimi so letošnji dobitniki stanovskih nagrad čuvaj/watchdog, ki jih vsako leto v DNS podelijo v več kategorijah.

Nagrado za življenjsko delo je prejel novinar Dnevnika in filmski kritik Zdenko Vrdlovec. Poroto je prepričal z dolgoletnim raziskovanjem novinarske snovi, ki temelji na široki splošni izobrazbi in znanju s področja zgodovine filma. »Bil sem presenečen, a hkrati še posebej vesel, ker je društvo nagradilo ravno filmskega kritika,« je povedal Vrdlovec.

Dve nagradi za mlade novinarje

Debitantsko nagrado je prejel novinar zunanjepolitične redakcije Dela Jure Kosec. »Nagrada je dobra motivacija za naprej, posebno pa je pomembna v času, ki je za nove generacije novinarjev negotov,« je povedal Kosec.

Po mnenju porote se je z analizami in komentarji že pred referendumom za izstop Velike Britanije iz Evropske unije (EU) izkazal za izjemnega poznavalca britanske družbe. Ob bolj podrobnem spremljanju kampanje zagovornikov obstanka v EU je brexit kot eden od redkih v uredništvih, najprej v šali, kot pravi, tudi predvidel. »Obstanka v Uniji niso zagovarjali s srcem, njihovi argumenti so pogosto izveneli. Njihovi nasprotniki so vedeli, na katere točke morajo pritisniti in dosegli svoj cilj,« utemeljuje Kosec.

Britance je po njegovem najbolj zmotilo, da so pri priseljevanju v Veliko Britanijo najbolj motilo, da so popolnoma izgubili suverenost. »Prav tako so Britanci navezani na demokracijo, zato so jih zakoni, sprejeti v Uniji, motili,« še pravi.

Poroto je prepričala tudi novinarka 24ur Tjaša Dugulin. V času sprememb medijskega prostora in poudarka na družbenih omrežjih je tista, ki razume trende, so zapisali v obrazložitvi. 

Med 31 predlogi štirje izjemni dosežki

Podelili so tudi nagrade za izjemne novinarske dosežke, med katerimi je javnosti morda najbolj znana zgodba podatkovno-preiskovalne ekipe Ekstravisor za oddajo Tarča Od sledi do razkritja.

Neža Steiner, Anže Zabukovšek, Mateja Cankar in Vanja Gligorović ter novinarki Erika Žnidaršič in Breda Štivan Bonča, ki sta pripravili prispevke, so pod vodstvom urednice in voditeljice Lidije Hren primerjali nesorazmerne cene za enka zdravila in medicinske pripomočke v vseh slovenskih bolnišnicah.

Med dobitniki je še ilustrator Večera Ciril Horjak. Njegove ilustracije so avtonomne zgodbe, ki navdušujejo s kompleksnostjo in hkratno preprostostjo komuniciranja z bralci, so zapisali v obrazložitvi. 

Izstopajoča je bila tudi preiskovalna zgodba Siniševo delo z Vala 202, ki po mnenju porote celostno in s sodobnimi multimedijskimi pristopi razgalja tragiko številnih delavcev, ujetih v usode lažnih obljub in izgubljenih sanj.

Ekipa novinarjev Luka Hvalc, Maja Ratej, Gašper Andrinek, Anja Hlača Ferjančič, Jan Grilc in Gorazd Rečnik je poleg objav člankov na radijski spletni strani in na MMC RTV Slovenija ustvarila tudi posebno multimedijsko zgodbo.

Čuvaja za izstopajoč dosežek je šel še v roke novinarja Vestnika Timoteja Milanova, ki je z doslednostjo in vztrajnostjo, ne oziraje se na politične in kapitalske pritiske, ki so se v majhnem lokalnem okolju zvalili nanj, odločilno prispeval k temu, da Radio Murski val danes ni v lasti pomurskih županov.

Pohvalo porote za izjemen novinarski dosežek je šla roke Blaža Garbajsa s portala 24ur.com.

Izjemni tudi fotografi

Porota je podelila tudi dve fotografski nagradi. Čuvaja za najboljšo posamično fotografijo je prejel fotoreporter Večera Andrej Petelinšek. Zabeležil je trenutek slavja nogometašev Olimpije. »Osredotočenost na izrazito jezo vratarja Ankarana nam sporoča nekaj več od običajnega prikaza nogometnega popoldneva, so presodili v poroti.

Čuvaja za najboljšo reportažo je prejel fotoreporter Dnevnika Jaka Gasar. Poroto je najbolj prepričala likovno dovršena serija »Predzadnja postaja«, ki jo je posnel v zapuščenih skladiščih železniške postaje v Beogradu v Srbiji, kjer so predvsem begunci in migranti iz Afganistana in Pakistana. »Avtor s svojim pristopom problematiko begunstva prikazuje na drugačen način. To je tisto, kar gledalca podzavestno prisili, da se ustavi in si zapomni videno,« so zapisali v obrazložitvi. 

Pohvalo porote za izjemen novinarski dosežek v novinarski fotografiji je za serijo fotografij, posnetih med odločitvijo arbitražnega sodišča o meji med Slovenijo in Hrvaško, prejel fotograf Dela Voranc Vogel.

Nagrada ni dovolj

Četudi so dosežki nagrajencev vzpodbudni, je medijske lastnike in uredništva težko prepričati, da novinarji in drugi medijski delavci za poglobljeno opravljanje novinarskega dela potrebujejo čas in znanje, je na podelitvi izpostavila predsednica DNS Petra Lesjak Tušek. A mora razloge za bolj kakovostno novinarstvo vsak novinar iskati tudi pri sebi, kar je po njenem nujno za novinarstvo v interesu javnosti.