Mladi podjetniki v propadli blagovnici

Celjska občina kupuje nekdanjo blagovnico T, da bi vanjo preselili podjetniške talente

Objavljeno
15. april 2016 18.43
Brane Piano
Brane Piano
Celje – Celjska občina namerava iz stečajne mase družbe Family Shop kupiti nekdanjo blagovnico v Gubčevi ulici v starem mestnem središču. Dražba za skoraj dve tretjini blagovnice bo sredi prihodnjega meseca v pisarni stečajne upraviteljice v Rogaški Slatini. Župan Bojan Šrot je napovedal, da bodo letos na veliko kupovali poslovne prostore, v mestni SMC, največji opozicijski skupini v mestnem svetu, pa se sprašujejo, zakaj je to potrebno.


Po sprejetju proračuna za letos je župan pojasnil, da bo občina za nakup in ureditev poslovnih prostorov namenila milijon evrov. »Začeli bomo pogosteje uveljavljati predkupno pravico. V mestu je veliko poslovnih prostorov v zasebni lasti praznih, a zato, ker so najemnine previsoke ali pa so del stečajnih mas,« je povedal Šrot.

A prav zato, ker je v središču Celja veliko lokalov praznih, vodja svetniške skupine SMC Gregor Gregorin meni, da dodatnih ne bi smeli kupovati iz proračuna. »Najprej bi morali pomagati gospodarstvu in šele zatem kupovati prazne hiše,« pravi.

Izklicna cena 550.000 evrov

SMC je ob sprejetju proračuna neuspešno predlagala, da bi, ker je občina za poslovne prostore lani porabila le 91.000 evrov, letos predvidenih 612.000 evrov zmanjšali za polovico, na 300 tisočakov. Nasprotovali so tudi, da bi iz občinskih prostorov v Gregorčičevi ulici, ki so jih obnovili pred dobrim letom, podjetniški inkubator selili v propadlo blagovnico. Po nakup na dražbi bi občina za njeno obnovo namenila še 323.000 evrov in za sanacijo stavbe v Gregorčičevi ulici dodatnih 200.000 evrov. To je že več kot milijon evrov, o katerem je govoril Šrot.

Blagovnica bo na javni dražbi naprodaj po izklicni ceni 550.000 evrov, Margarita Škorja, stečajna upraviteljica družbe Family Shop – Trgovina, turizem in storitve Koper s sedežem v Spodnjih Škofijah, pa bo s prodajo poskušala poplačati vsaj nekaj terjatev upnikov. Teh je za približno 7,5 milijona evrov, od tega skoraj polovico Sberbank banke.

Stečaj nad Family Shop je maja 2014 uvedlo sodišče v Kopru prav na predlog banke Sberbank, direktor in edini lastnik Family Shopa Matteo Borraccino iz italijanske Barlette pa takrat ni imel več ključev celjske blagovnice. Zato je morala stečajna upraviteljica za vstop v njegov del poiskati pomoč ključavničarja. Tudi poslovni prostori Family Shopa v Škofijah so bili ob začetku stečaja že več let prazni, a je stečajni upraviteljici uspelo zanje najti vsaj najemnika.

»Vlaganja v stene ne zadostujejo za razvoj«

Za blagovnico v Celju so takrat ocenili, da je njena tržna vrednost 1,86 milijona evrov, če bi jo morali prisilno prodati, pa 916.000 evrov. V dveh letih je torej cena padla že za pol milijona evrov in prav na takšen poceni nakup večine stavbe upa občina. Vanjo bi naselila mlade podjetnike iz podjetniškega inkubatorja, a bo s stavbo tudi po obnovi imela predvsem stroške. Gregorin pravi, da bi se morali v Celju spodbujanja gospodarstva lotiti drugače: »Vlaganje v stene in stavbe ni zadostno za razvoj Celja. Proračunski denar bi morali namesto tega namenjati internacionalizaciji in neposrednim gospodarskim spodbudam.«