Nad Pomurjem bodo dirkali Red Bullovi piloti

Pomurje bo prva in edina regija, ki se bo poleg svetovno znanih podjetij in znamk promovirala na tekmovanjih Red Bull Air Race.

Objavljeno
24. april 2015 21.32
Jože Pojbič, Murska Sobota
Jože Pojbič, Murska Sobota

Murska Sobota – Člani Razvojnega sveta pomurske regije so po tem, ko so mu pred dvema tednoma nekateri še močno nasprotovali, brez pripomb in soglasno potrdili projekt skupne promocije Pomurja in Slovenije v sistemu letalskih tekmovanj Red Bull Air Race (RBAR).

Enotno soglasje sveta je bil zadnji pogoj, da se začnejo priprave na sklenitev pogodbe z RBAR, po kateri bodo deloma iz sredstev za promocijo Pomurja iz zakona o razvojni podpori Pomurski regiji, v manjšem delu pa tudi iz sredstev za promocijo Slovenije, ki jih bo prispevala agencija Spirit, v treh letih namenili 600.000 evrov.

Tako bo Pomurje postalo prva in doslej edina regija, ki se bo poleg velikih svetovno znanih podjetij in blagovnih znamk promovirala na tekmovanjih RBAR.

Logotip Pomurja in Slovenije se bo pojavljal na krilih vrhunskih akrobatskih letal na tekmah RBAR na osmih koncih sveta, ki si jih v živo, prek neposrednih televizijskih prenosov in na spletu, ogleda na milijone ljudi.

Trud domačega pilota

Na svoji čeladi in tekmovalnem kombinezonu bo Pomurje in našo državo oglaševal tudi Peter Podlunšek, akrobatski pilot iz Prekmurja, ki je lansko sezono tekmoval med enajsterico pilotov v pokalu Red Bull Challenger, nekakšni pripravljalnici za vstop med dvanajsterico najboljših v tekmovanju Master Class.

Zaradi njegovega sodelovanja v RBAR in zato, ker so imeli tekmovalci predlani in lani uradne treninge na športnem letališču v Rakičanu pri Murski Soboti, je nastala zamisel o promociji regije na tem tekmovanju. »Sam od te promocije ne bom imel nobene denarne koristi, le veliko skrbi, dela in stroškov sem imel do zdaj. Letali, s katerima tekmujem, sem kupil sam, sam pokrivam tudi stroške treningov, vse stroške, ki nastanejo s tekmami, pa mi pokriva RBAR. Trudim se, ker želim, da Pomurje postane blagovna znamka. Moramo se začeti ceniti in se znati prodajati, toda ne s kuponi za popuste, s katerimi se uničuje tukajšnji turizem, temveč za pošteno ceno. Denar, ki bo namenjen promociji, je strogo namenski, ki ga nihče ni vzel nikomur, sem pa prepričan, da bo na takšen način najbolj učinkovito naložen,« pravi.

Obetajo si velike koristi

Na RRA Mura, ki je projekt pripravljala, menijo, da se bo v treh letih trikrat povečala prepoznavnost Pomurja in Slovenije v svetu, da bodo v regijo v tem času prišli najmanj štirje novi investitorji, da bo povprečna stopnja brezposelnosti padla za slaba dva odstotka in da se bo število turističnih prenočitev s sedanjih 904.000 do leta 2017 povzpelo na milijon.

Od RBAR je imelo Pomurje precej koristi že v zadnjih dveh letih. Na dveh desetdnevnih uradnih trening kampih je bilo skupaj skoraj 250 tujcev, ki so bivali v okoliških hotelih, piloti so porabili veliko letalskega goriva, Aeroklub Murska Sobota pa je za najem letališča v dveh letih dobil 50.000 evrov.

Po grobi oceni je tako RBAR v dveh letih v regijo prinesel približno toliko denarja, kolikor naj bi ga regija in država skupaj namenili za svojo promocijo prek njih. In ker naj bi bil del promocijske pogodbe določilo, da bi Aeroklub Murska Sobota postal uradni partner RBAR za treninge – vsem pilotom so pokrajina in tukajšnje razmere za letenje zelo všeč –, bi lahko Pomurje imelo najmanj toliko neposredne koristi tudi v prihodnje.

Tudi zato se v aeroklubu pripravljajo na posodobitev letališča in asfaltiranje ene od dveh vzletno-pristajalnih stez, pravi predsednik AK Murska Sobota Aleš Matuš. »Ker javnih sredstev zanj, čeprav so uvrščeni med javna letališča, ne dobivamo, bi nam prihodki od treningov RBAR prišli zelo prav.«