Odprli novih sedem kilometrov avtoceste

Na podravskem avtocestnem kraku so danes odprli odsek med Draženci in Podlehnikom. Popoldne bo po njem že stekel promet.

Objavljeno
22. november 2017 13.05
AVTOCESTA PODLEHNIK - GRUŠKOVJE
Franc Milošič
Franc Milošič

Podlehnik - Slovensko avtocestno omrežje se je podaljšalo za novih 7 kilometrov. Konzorcij podjetij pod vodstvom murskosoboškega Pomgrada je gradnjo dokončal v pogodbenem roku, sarajevsko podjetje Euroasfalt pa še gradi nadaljnjih slabih 6 kilometrov avtoceste od Podlehnika do mednarodnega mejnega prehoda Gruškovje in ga bo tudi dokončalo v pogodbenem roku do novembra prihodnjega leta.

Kot zdaj kaže, bodo projektantsko ocenjenih 13 kilometrov avtoceste na 245 milijonov evrov zgradili za približno 70 odstotkov te vrednosti, je ob otvoritvi v Podlehniku nakazal direktor Darsa Tomaž Vidic.

Odsek odprl premier

Avtocestni krak  - odsek med Draženci in Podlehnikom - je odprl premier Miro Cerar ob pomoči ministra Petra Gašperšiča in direktorja Darsa, kmalu popoldne pa bo po njem že stekel promet in za vožnjo po njem bo treba takoj imeti avtocestno vinjeto.

Miro Cerar je ob odpiranju poudaril, kako pomembno je, da Slovenija spet diha s polnimi pljuči in da je začela spet graditi - pomembne infrastrukturne projekte in tudi medsebojne odnose med državljani. »Ko je avtocesta zgrajena, podjetja lažje poslujejo in ljudje lažje pridejo pogledat vse te naše lepote.« Zahvalil se je tudi ljudem, ki živijo ob trasi avtoceste, ker so »morali veliko potrpeti v zadnjih letih«. A zdaj so očitno zadovoljni, da se je prvi del končal.

Župan občine Videm Friderik Bračič vidi zdaj nove možnosti razvoja občine. Največji del avtoceste pa teče skozi občino Podlehnik in župan Marko Maučič si je oddahnil, saj je zdaj poleg tega zaključenega odseka zgrajena tudi povsem nova regionalna cesta, ki Podlehnik preko Tržca povezuje s Ptujem. »To je namreč edini takšen odsek avtoceste, ki je popolnoma povozil našo dosedanjo regionalko in zato je bilo treba to pot urediti povsem na novo.«

Foto: Tadej Regent/Delo

Hitrejše potovanje proti Sredozemlju

V resnici med Draženci in Gruškovjem istočasno gradijo dve cesti: 13 kilometrov avtoceste in 13,9 kilometrov nove in preurejene regionalke. Celoten podravski avtocestni krak od Slivnice do Gruškovja bo prihodnje leto kompleten in 33 kilometrov Pyhrnskega prometnega koridorja bo odpravilo eno zadnjih ozkih cestnih grl med Hamburgom in Solunom. Danes odprti krak avtoceste in tisti čez leto dni pa bosta omogočila hitrejše turistično potovanje iz severne in srednje Evrope proti Sredozemlju, hkrati pa bosta zelo razbremenila vzporedne ceste, poudarja Tomaž Vidic. Prvih 20 kilometrov podravskega avtocestnega kraka med Slivnico in Draženci pa so dokončali in odprli pred osmimi leti.

Avtocesto med Draženci in Podlehnikom je od julija 2015 do danes zgradil konzorcij domačih gradbenih podjetij: SGP Pomgrad kot vodilni partner ter Gorenjska gradbena družba, novomeški CGP in Cestno podjetje Ptuj. Pogodbena vrednost del je znašala 68,6 milijona evrov z DDV. Drugi del (med Podlehnikom in Gruškovjem) pa gradi sarajevski Euro-asfalt, pogodbena vrednost del pa znaša 63,7 milijona evrov z DDV. »Naložba v avtocestni odsek se financira iz lastnih sredstev investitorja - Darsa, sredstev programa Vseevropsko prometno omrežje (TEN-T) Evropske unije, sredstev kohezijskega sklada EU in kredita Evropske investicijske banke,« poudarjajo v Darsu.

Prvih nekaj več kot 7 kilometrov ima popoln avtocestni profil z odstavnima pasovoma, ima dva avtocestna priključka (Lancova vas in Podlehnik), zgraditi pa so morali še štiri nadvoze, en podvoz, 12 mostov in dva podhoda. AC je zgrajena za hitrost 130 kilometrov na uro.

Miro Cerar je ob odpiranju poudaril, kako pomembno je, da Slovenija spet diha s polnimi pljuči in da je začela spet graditi. Foto: Tadej Regent/Delo

Pregled gradenj avtocest v Sloveniji

Zanimivo je, da bo kmalu minilo 45 let, odkar je Slovenija zgradila svoj prvi avtocestni odsek, ki je bil tudi prva avtocesta v bivši Jugoslaviji. S prvim odsekom je postala 21. evropska država, ki je začela graditi avtocestno omrežje. Slovenska vlada pod vodstvom Staneta Kavčiča je bila po Vidičevem mnenju vizionarska in je poskrbela za prvih 32 kilometrov avtoceste med Vrhniko in Postojno. Nekoliko pozneje je Slovenija zgradila še polovično avtocesto med Hočami in Arjo vasjo, pospešeno pa je začela AC graditi v zadnjem desetletju prejšnjega stoletja.

Do danes smo imeli v Sloveniji zgrajenih 610 kilometrov avtocest in hitrih cest - danes so se podaljšale za novih 7,26 kilometrov. Na celotnem omrežju je preko 40 predorov, preko 200 mostov, preko 600 nadvozov in podvozov, pa skoraj sto viaduktov. Ta mreža predstavlja v celotnem slovenskem cestnem omrežju le 9 odstotkov njegove dolžine, a po njej teče polovica vsega prometa. V Podlehniku so danes posebej poudarjali, da se s takimi novimi odseki povečuje tudi prometna varnost. Miro Cerar pa se je ob otvoritvi pohvalil, da je v času njegove vlade bilo prenovljenih kar nekaj železniških odsekov in da se je prizadevanje za tretjo slovensko razvojno os premaknilo z mrtve točke.

Zanimivo pa je, da minister za infrastrukturo Peter Gašperšič ob odpiranju odseka med Draženci in Podlehnikom ni rekel nobene. Ljudje tod okoli namreč še niso pozabili njegovega mnenja, da se te ceste za turiste, ki se vozijo na počitnice v druge države, ne splača graditi. Čeprav je pozneje mnenje bistveno spremenil, pa mu mnogi prvotnega ne bodo nikoli pozabili.

Tomaž Vidic pa je ob otvoritvi povedal še, da dela na drugem odseku avtoceste in regionalne ceste med Podlehnikom in Gruškovjem tečejo po začrtanem časovnem planu. Kot pa smo uspeli izvedeti, so se ob današnjem dogodku odgovorni tudi zedinili, da bo v Halozah potrebno urediti še kakšno cesto in da so podpisali pismo o nameri za ureditev in posodobitev povezovalne ceste med Žetalami in Rogatcem.