Odprli še zadnji odsek gorenjskega avtocestnega kraka

Promet bo na vmesnem pasu do sredine novembra še oviran.

Objavljeno
28. oktober 2011 13.32
Posodobljeno
28. oktober 2011 13.46
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Peračica - Gorenjska avtocesta je bila danes uradno predana prometu, kljub temu pa bo na novozgrajenem odseku od Peračice do Podtabora promet zaradi zaključevanja vseh del oviran še do sredine novembra, medtem ko v času praznikov del ne bodo izvajali.

Ob sklenitvi gradnje slovenskega avtocestnega križa je minister za promet Patrick Vlačič na slovesnosti izpostavil, da je bil slovenski avtocestni križ v pretežni meri narejen z domačim znanjem in dodal, da so s tem izboljšali prometno varnost. Gradnja 2,4 kilometra dolgega smernega vozišča proti Ljubljani na odseku od Peračice do Podtabora je stal 28,5 milijonov evrov, so sporočili iz Darsa, medtem ko je predsednica uprave te družbe Mateja Duhovnik dejala, da je gradnja odseka stala nekaj manj kot 25 milijonov evrov. »Navedbe o podražitvah težko komentiram«, je na vprašanje Dela odgovorila Duhovnikova in dodala, da bo dokončna investicijska vrednost gradnje znana, ko bodo končana vsa dela in ko bodo potrdili končno situacijo. »V zadnjem obdobju so bili vsi podizvajalci skrbno spremljani in poplačani kot prvi«, je še zagotovila prva dama Darsa. Za gradnjo celotnega odseka Peračica-Podtabor je Dars najel tri kredite v skupni višini 47,7 milijonov evrov, ki jih bo poplačal v obodbju od pet do 18 let.

Za nov avtocestni odsek je Dars pridobil obratovalno dovoljenje za dobo enega leta, v tem obodbju pa morajo opraviti meritve obremenitev okolja. Duhovnikova pričakuje, da bodo stalno obratovalno dovoljenje pridobili prej kot v enem letu.

Pri gradnji cest v Sloveniji Patrick Vlačič vidi dve večji težavi: umeščanje v prostor in javni razpisi. Učinki ukrepov vlade na teh dveh področjih se bodo še pokazali, pravi Vlačič in dodaja, da zaradi krize beležijo ogromno revizijskih postopkov na področju javnih naročil.

Lado Eržen, lastnik hiše in parcele tik ob vznožju viadukta Peračica, za uporabo njegovega zemljišča med gradnjo viadukta od Darsa terja odškodnino. Na vprašanje v zvezi s tem je Mateja Duhovnik pojasnila, da uredba o državnem prostorskem načrtu gospoda Eržena ne vključuje kot stranko v postopku izdaje gradbenega dovoljenja. Če bi imel priznan status stranke v postopku bi ga Dars obravnaval na tak način kot je obravnaval druge lastnike nepremičnin v bližini avtoceste, je za Delo dejala Duhovnikova in dodala, da Eržena Dars ni mogel in ni smel obravnavati na tak način. Lado Eržen napoveduje, da bo svoj prav in upravičenost do odškodnine dokazal po pravni poti v Sloveniji, če bo treba pa tudi na evropskem sodišču za človekove pravice.

Po končani gradnji avtocestnega križa je vprašanje o obstoju Darsa v prihodnje na mestu, je dejala Mateja Duhovnik. Treba je vzdrževati avtocestno omrežje, pobrati dovolj cestnine na tem omrežju, da bo Dars v prihodnje lahko povrnil kredite. Nadaljuje se še gradnja predora Markovec in bo zaključna sredi leta 2013, treba pa bo zgraditi še odsek do Lucije. Kdaj bodo vsa dela zaključena Duhovnikova ni želela napovedati in opozorila, da mora država zagotoviti še denar za odkup potrebnih zemljišč.