Pešca s kresničko se vidi že 136 metrov daleč

Pešca, ki v temi hodi ob cesti, voznik lahko kaj hitro spregleda. Največ nesreč, v katerih jih pešci slabo odnesejo, se zgodi jeseni, črna statistika pa se vleče vse do konca zime.

Objavljeno
27. januar 2010 21.24
Voznik, ki je zbil pešca, je pobegnil s kraja nesreče, policisti pa so ga že izsledili
Mitja Felc
Mitja Felc
Ljubljana - Pešca, ki v temi hodi ob cesti, voznik lahko kaj hitro spregleda. Policisti zato te dni po vsej Sloveniji spet izvajajo akcijo Bodi preVIDEN. Še nekaj dni bodo pešce opozarjali, naj bodo v prometu čimbolj previdni in predvsem vidni. Akcija je namenjena tudi voznikom - opominja jih, da ob cesti lahko kaj hitro naletijo na pešca.

Največ nesreč, v katerih jih pešci slabo odnesejo, se zgodi jeseni, črna statistika pa se vleče vse do konca zime. Ko so dnevi krajši, vidljivost pa je običajno zmanjšana zaradi megle in slabega vremena, so pešci med najbolj ogroženimi udeleženci v prometu. Pogosto so žrtve zaradi neprevidne vožnje avtomobilistov, predvsem zaradi vožnje preblizu desnega roba vozišča, svoje pa včasih doda še alkohol. Za veliko nesreč pa so krivi pešci sami, saj se na pot podajo v temnih oblačilih, brez ustreznih svetlobnih teles ali odsevnikov. Kako močno k varnosti pešca pripomore odsevno telo, pove že dejstvo, da voznik opazi v temno oblečenega pešca šele na razdalji 26 metrov, kar je pri večji hitrosti običajno že prepozno, da bi se varno ustavil. Pešca, ki ima na sebi odsevni trak ali kresničko, voznik vidi že z razdalje 136 metrov.

Od vseh lani umrlih v prometnih nesrečah je bilo 13,8 odstotka pešcev, medtem ko je ta delež za zadnjih deset let 15,3 odstotka. Razveseljiva je novica, da v preteklem letu ni umrl noben otrok ali mladoletnik kot pešec. Najbolj so ogroženi starejši od 54 let. Delež mrtvih pešcev je enak pri nesrečah v naseljih in izven njih, kar kaže na različne dejavnike prometnih nesreč.

Za samozaščito morajo v prvi vrsti poskrbeti pešci - svetlejša oblačila, kresnička ali odsevni trak. Vsekakor pa je treba upoštevati še druge cestnoprometne predpise, da pešec varno pride na cilj.

Iz četrtkove tiskane izdaje Dela