Pirančani naveličani strategij, hočejo rešitve

Predlagajo gondolo, tekoči trak, tramvaj, glavna ugotovitev pa je, da potrebujejo dve ali tri manjše garažne hiše.

Objavljeno
13. oktober 2016 22.49
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Piran – Zagotovo bi bilo lepše, če trgi in ulice ne bi bili zaparkirani. Toda veliko slabše bi bilo, če bi iz spomeniško zaščitenega mesta izselili stalne prebivalce in ga spremenili v kulise, v katerih bi uživali izbranci, turisti in občasni stanovalci. Za promet bi ga torej lahko zaprli šele, če bi mestna uprava poskrbela za normalno logistiko v njem.

Tako meni večina stalnih prebivalcev Pirana po prvi javni obravnavi celostne prometne strategije občine Piran. Razprave se jih je udeležilo več kot 50, vsi pa niti niso mogli priti v sejno dvorano. Po mnenju večine bi popolna zapora mestnega jedra otežila življenja mladih, jih prisilila v selitev in povzročila še hitrejše staranje prebivalstva.

Miran Starič je kot predstavnik občinske uprave poskušal pojasniti, da je namen javne razprave predvsem zbrati čim boljše zamisli. Aktivist in publicist Slobodan Simič Sime je dejal, da je to že osma prometna strategija v Piranu, rezultat vsake pa je bila še dodatna zapornica in pol. V tem času pa se je iz mesta odselilo približno 5000 ljudi. Mestne uprave promet rešujejo že 30 let, še vsak župan je imel te ambicije, prebivalci pa imajo težave pri dostavi blaga, na poti do službe, pri nakupih, ker je v mestu vse manj trgovin, vse manj je dejavnosti za otroke, sorodniki in prijatelji pa jih neradi obiščejo, ker nimajo parkirnih mest ali pa morajo zanje drago plačati.

Več kot sto predlogov rešitev

Pripravljavci strategije iz družbe Lineal so prejeli več kot sto predlogov, kako bi bilo mogoče življenje narediti prijaznejše. Glavna ugotovitev je, da v Piranu ali njegovi bližini potrebujejo dodatne dve ali tri manjše garažne hiše, saj ti na Fornačah in na Arzah dolgoročno ne bosta zadoščali. Pobudniki predlagajo najmanj deset možnih lokacij; od gradnje pod piranskim rokometnim stadionom, na zelenici ob Ulici IX. korpusa, pri osnovni šoli, pri sedanjih zapornicah na vstopu v mesto, v hribu pri avtobusni postaji ...

Toda sedanja garažna hiša na Fornačah sprejme 840 avtov, te dni pa je v njej parkiranih le po približno 150 hkrati. Tudi poleti ni polna. Po mnenju Pirančanov je predaleč od mesta, zato zahtevajo, da župan uredi mobilnost med mestom in Fornačami. Predlagajo tudi, da bi tamkajšnje parkirišče povečali z dodatno etažo parkirišč, za povezavo z mestom pa uvedli gondolo, tekoči trak, brezplačne avtomobile za Pirančane ali tramvaj.

Najprej zahtevajo povezavo Koper–Dragonja

V Luciji so na drugi javni obravnavi domačini največ pozornosti namenili hitri cesti, ki jo načrtuje Dars. Napovedali so, da bodo ustanovili civilno iniciativo, ki bo preprečila takšno gradnjo, saj bi cesta prepolovila mesto in ga zadušila z dolgimi kolonami tranzitnega prometa za Istro. Zato zahtevajo prednostno gradnjo tranzitne ceste od Kopra proti Dragonji. Izvedeli smo, da bo javna obravnava predvidoma 7. novembra, vendar so na Gašperšičevem infrastrukturnem ministrstvu datum že dvakrat prestavili. Lucijčani opozarjajo, da bi poleti potrebovali vsaj še eno garažno hišo, saj se takrat prebivalstvo podvoji. Med najbolj perečimi problemi so neustrezno urejene kolesarske poti, saj se med Piranom in Lucijo dogaja vse več nesreč, v katerih so udeleženi pešci, kolesarji in avtomobili.

Strategija bo za sprejemanje v občinskem svetu predvidoma pripravljena marca ali aprila. Zanjo bo občina plačala 70.000 evrov, potem pa bi se s projekti lahko prijavili na razpise za evropska sredstva. V Piranu so povedali, da je za vse projekte v državi predvidenih samo 48 milijonov evrov. Zato ne verjamejo, da bi si s tem denarjem lahko pomembno pomagali pri reševanju mobilnosti v občini.