Pri milijonski naložbi zmanjkalo za pločnik

V Grobelnem so ukinili tri nivojska križanja ceste in železnice ter s tem skrajšali pot za najmanj deset minut.

Objavljeno
30. november 2015 21.44
novi nadvoz Grobelno, Šmarje pri Jelšah, 28. novembra 2015 [Grobelno,ceste,nadvoz,železnice]
Špela Kuralt
Špela Kuralt
Šentjur, Šmarje pri Jelšah – Zunajnivojsko križanje Grobelno je na cesti Šentjur–Dobovec skrajšalo vožnjo za dobrih deset minut. Skozi Grobelno, kjer so bili doslej trije železniški prehodi, vsak dan pelje okoli 120 vlakov. Večja je tudi varnost, saj eden od zdaj ukinjenih železniških prehodov zapornic sploh ni imel. Varnost bi izboljšal tudi pločnik do Stopč, ki pa je menda zaradi časovne stiske izpadel iz državnega prostorskega načrta.

»Nadvoz Grobelno je velika pridobitev za Kozjansko in Obsotelje. Gradnjo pa smo spremljali z mešanimi občutki, saj smo ostali v projektu brez pločnika do Stopč,« je povedal šentjurski župan Marko Diaci. V prvotnem načrtu je bilo predvidenih 600 metrov pločnika, ki bi okvirno stal pol milijona evrov. Ker pa se je z dokumentacijo zelo mudilo, 85 odstotkov celotnega projekta je financirala Evropska unija, so gradnjo pločnika »prihranili« za prihodnja leta. Kot je sredi novembra letos krajanom Grobelnega obljubil direktor direkcije za infrastrukturo Damir Topolko, bodo pločnik do Stopč odprli leta 2017. To je potrdil tudi včeraj ob odprtju nadvoza: »Pločnik je že potrjen, sredstva so zagotovljena.« Kljub temu za pešce, ki bodo morali nanj čakati še več kot eno leto, to ni najboljša tolažba.

Drugi največji projekt, ki ga je sofinancirala EU

Tudi včeraj uradno odprti nadvoz oziroma zunajnivojsko križanje so krajani čakali več let. Šlo pa je za enega največjih projektov, je povedala vodja projekta Irena Zore Willenpart. Med 25 projekti s sofinanciranjem EU je bil nadvoz Grobelno drugi največji. Stal je 17,7 milijona evrov, gradbenih del po podpisani pogodbi je bilo za 15,1 milijona, iz Evropskega regionalnega sklada so prejeli 13,4 milijona evrov. Z denarjem so rekonstruirali in na novo zgradili 1,5 kilometra glavne ceste, ukinili tri železniške prehode, zgradili nadvoz nad glavno železniško progo ter uredili podhod za kolesarje in pešce. Uredili so tudi avtobusna postajališča, priključke in križišča, poskrbeli za javno razsvetljavo, nove mostove, regulirali Šentviški potok ... Podobnih zunajnivojskih križanj je v Sloveniji okoli sto.

Vsak dan 16.000 vozil

V povprečju so vozniki, ki so se skozi Grobelno peljali v smeri Rogatca, stali vsakih 12 minut. Zastoji niso bili nič neobičajnega. Zdaj ko jih že nekaj mesecev ni več, nova cesta je bila namreč zgrajena že avgusta, uporabno dovoljenje pa so dobili prejšnji teden, so to opazili tudi vozniki šolskih avtobusov. In tudi v Šentjurju, je povedal Diaci: »Zdaj se pa pri nas čaka na semaforjih. Pozna se, da vozniki hitreje pridejo skozi Grobelno.« Nadvoz »občutijo« tudi krajani ob njem, ki se kljub protihrupni zaščiti pritožujejo nad hrupom. Kot je povedala Irena Zore Willenpart, bodo opravili meritve in ukrepali, če bo treba.

Nadvoz Grobelno je le ena od naložb v pričakovano cesto Šentjur–Dobovec. Hitra cesta je že leta neizpolnjena želja, državni prostorski načrt je še vedno v pripravi. Po zadnjem štetju prometa se po tej cesti na dan prepelje 16.000 vozil. Zagotovo je število znatno večje, saj je štetje staro kar 12 let! Poleg tega nestrpno čakajo tudi na navezovalno cesto Dramlje–Šentjur, ki bo Kozjansko hitreje pripeljala na avtocesto. »To je ena izmed redkih tras, umeščenih v prostor že od leta 2011, v nacionalni program izgradnje avtocest je bila uvrščena že leta 2004,« je povedal Diaci.