Rabljeni avtomobili: brez enotnih odgovorov in številk

 Nekateri trgovci z rabljenimi vozili krize ne občutijo, drugi pravijo, da je posel skromnejši.

Objavljeno
24. januar 2013 14.44
Posodobljeno
25. januar 2013 05.00
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Ob dejstvu, da so v lanskem letu v Sloveniji novi avtomobili prodajali zelo slabo, smo poskušali ugotoviti, kakšne so razmere na trgu rabljenih osebnih vozil. Slednjega je količinsko težko določiti, ocene o tem, ali je bolj stabilen ali tudi upada, pa so različne. Najbolje se po nekaterih ocenah prodajajo srednje veliki, dovolj prostorni avtomobili, seveda tisti iz zmernih cenovnih razredov.

Kot je znano, je prodaja novih avtomobilov v Sloveniji v lanskem letu močno usahnila. Uradno je bilo prodanih slabih 49 tisoč novih avtomobilov, kar je bilo 17 odstotkov manj kot v letu 2011. Poleg tega so realne številke zaradi t. i. enodnevnih registracij, ko se novi avtomobili nekaj kasneje znova izvozijo, še nižje; po nekaterih ocenah se je tako lani v resnici pri prodalo manj kot 40 tisoč novih avtomobilov.
Kako pa je s prodajo rabljenih osebnih vozil, kako se je na recesijske razmere odzval ta del trga? Glavnina se na t. i. notranjem trgu opravi preko prepisov in natančne številke o količini teh prodaj nismo uspeli dobiti; tudi približne ocene se močno razlikujejo. Potem je še uvoz rabljenih avtomobilov.

Po besedah direktorja prodaje avtomobilov Mercedes-Benz Igorja Geršaka je bilo lani prvič uvoženih dobrih 14 tisoč rabljenih osebnih vozil, kar je podobno kot v letu 2011, ki je bilo sicer za 15 odstotkov slabše kot leto 2010.

Kot pravi Igor Veselič, ki vodi družbo Avto Moto Shop, upada prodaje rabljenih avtomobilih pri njih ne občutijo: »V krizi ljudje ne bodo kupili novega avtomobila, ki stane 15 tisoč evrov, če lahko dve leti rabljenega z 80 do 100 tisoč prevoženimi kilometri dobijo za pol cene.«

Pravi, da se cene oblikujejo glede na letnik, prevožene kilometre, opremo, so pa nižje od tistih, ki jih posreduje Eurotax. Najbolje se pri njih prodajajo avtomobili po ceni med 6 in 10 tisoč evri. Največ, skoraj 80 odstotkov, prodajo vozil z dizelskimi motorji, z bencinskimi pa so zanimivi le tisti iz nižjega velikostnega razreda.

»Če je avtomobil dražji od 20 tisoč evrov, moraš biti že umetnik, da ga prodaš. Kdor ima res veliko denarja, pač kupi novega,« je dejal sogovornik. Vid Dobnikar, ki vodi prodajo rabljenih vozil Weltauto v okviru Porsche Slovenija, ocenjuje, da imajo manj zalog kot prej in več povpraševanja predvsem po vozilih, ki imajo poreklo s tukajšnjega trga. Najbolje prodajajo avtomobile po ceni od 10 do 15 tisoč evrov, mnogo težje dražje, prestižnejše modele, slabo se prodajajo večji športni terenci.

Ne poročajo pa povsod o dobrih razmerah. Pri Avtohiši Real nam je direktor Robert Golob dejal, da se je pri njih poleg upada prodaje novih avtomobilov zmanjšala tudi prodaja rabljenih avtomobilov, da so tudi cene slednjih nižje in da je ob dejstvu, da jih je potrebno pregledati in servisirati za nadaljno prodajo, manj zaslužka.

Časi prinašajo tudi določene zanimive nove pojave. Po besedah Darka Horvata, direktorja Avto Merkurja, se dogaja, da hočejoi ljudje nekaj dražji avto zamenjale za cenejšega rabljenega in pobrati še razliko v denarju.

Pri slovenskem Eurotaxu ugotavljajo, da je pri tipu avtomobilov daleč največ povpraševanja po tistih rabljenih avtomobilih, ki bi jim rekli družinski, pa naj bodo to karavani ali drugi modeli, ki imajo dovolj prostora. Med znamkami so na prvem mestu modeli Volkswagna in Renaulta, ki jim sledijo Audi, Ford, Citroën... Glede Eurotaxovih cenitev poudarjajo, da gre predvsem za tržno kotacijo kot povprečje vseh zbranih ponudb na slovenskem trgu, torej za izhodiščno orodje za določitev cene med kupcem in prodajalcem.
Igor Geršak sicer meni, da je od leta 2008 naprej pri uvažanju rabljenih avtomobilov manj davčnih utaj, kajti če DDV ni plačan, avtomobila ni možno homologirati; lahko pa je deloma problematično plačevanje DDV, saj lahko pravne osebe propadejo in ga ne plačajo. Kot problematičen pa navaja uvoz skoraj uničenih avtomobilov, ki jih pogosto popravijo brez ustreznih varnostnih elementov in potem prodajo naprej.