Samovolja župana Bleda za 150.000 evrov

Plačilo lastnikom šestih garažnih mest za služnost v upravni stavbi TNP je Janez Fajfar sprejel brez predhodnega mandata občinskega sveta.

Objavljeno
10. april 2015 19.12
Triglavski narodni park, upravna stavba na Bledu, 8. aprila 2015
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Bled – Blejski župan Janez Fajfar in njegov direktor Matjaž Berčon ne znata prepričljivo pojasniti, kdo in kdaj je županu podelil mandat, da je občina s pogodbo zasebnim lastnikom šestih parkirnih mest v upravni stavbi TNP obljubila 150.000 evrov za služnost, ki jo je občina morala pridobiti za gradnjo Info centra TNP.

Konec leta 2012 se je občini Bled mudilo pridobiti gradbeno dokumentacijo za prenovo informacijskega centra TNP. V postopku za pridobitev dovoljenja in evropskega sofinanciranja projekta je občina morala zagotoviti tudi soglasje šestih solastnikov parcele na kateri stoji upravna stavba TNP (podjetje Čarman d. o. o. v lasti blejskega podjetnika Aleša Mušiča in petih fizičnih oseb). Država kot lastnica upravne stavbe TNP namreč ni imela denarja za prenovo, zato je v dobrih 826.000 evrov vreden projekt (70 odstotkov je prispeval evropski sklad za regionalni razvoj) kot investitor vstopila občina Bled.

Župan Janez Fajfar je s šestimi zasebnimi solastniki parcele s površino 300 kvadratnih metrov 21. decembra 2012 podpisal pogodbo, po kateri se je občina zavezala plačati 150.000 evrov za služnost uporabe nepremičnine, ki v naravi predstavlja šest parkirnih mest v garažni hiši upravne stavbe TNP in podzemni hodnik od upravne stavbe TNP (sicer nekdanjega razstavnega salona Lip Bled) do nekdanje upravne stavne Lip Bled in v kateri je podjetje Čarman pred poldrugim letom uredilo turistične apartmaje. Občina je s podpisom pogodbe o služnosti pridobila tudi obljubo zasebnih solastnikov parcel, da v postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja ne bodo vlagali pritožb.

Svetniki odločitev potrdili post festum

Župan Janez Fajfar je pred dnevi v telefonskem razgovoru sicer zatrdil, da je imel pooblastilo za podpis pogodbe, vendar ni znal pojasniti kdo in kdaj mu ga je podelil. Toda direktor občinske uprave Matjaž Berčon pravi, da takšno pooblastilo sploh ni bilo potrebno, čeprav statut občine določa, da o sprejemu finančnih obveznosti občine odloča občinski svet, župan pa le izvaja njegove odločitve. Berčon ni pojasnil zakaj z županom o nameri za odkup služnosti pred podpisom pogodbe nista obvestila občinskega sveta in pridobila njegovega soglasja (občinski svet je zasedal 18. decembra 2012, torej le tri dni pred podpisom pogodbe o plačilu služnosti), niti ga s tem nista seznanila in pridobila soglasja na naslednji, februarski seji leta 2013. Na tej seji je občinski svet znesek v višini ene tretjine služnosti z rebalansom vključil v občinski proračun za leto 2013. V gradivu za sejo je bilo sicer navedeno, da gre za odkup služnosti, s čimer je občinski svet posredno in post festum legaliziral županov podpis pogodbe o plačilu služnosti. Berčon o tem pravi: »Sredstva za odkup te služnosti so zagotovljena s proračuni občine, kar pomeni, da jih je potrdil občinski svet.« Lanski obrok je bil sodeč po podatkih Supervizorja zasebnikom plačan, letošnji še ne.

Lastniki zahtevali 450.000 evrov

Kot je povedal Berčon, so zasebni solastniki parcele, na kateri stoji upravna stavba TNP 3, decembra 2012 pridobili cenitev cenilca Jožeta Stoparja iz Šenčurja, ki je ocenil, da bi za služnost lahko iztržili celo 250.000 evrov. Nekdanji direktor TNP Martin Šolar je povedal, da so sprva zahtevali celo 450.000 evrov, a je bil znesek za TNP »nemogoč«. Takrat so se z občino dogovorili, se spominja Šolar, da bo TNP služnost v desetih do 15 letih odkupil od občine, vendar do formalizacije dogovora ni prišlo.

Matjaža Berčona smo med drugim vprašali zakaj so z urejanjem te problematike odlašali in se je lotili šele sedaj. Povedal je, da sta bila »med drugim z županom tudi pri ministrici za okolje in prostor Ireni Majcen, kjer smo dogovorili tudi način poravnave teh obveznosti z nastopom novega v. d. direktorja na TNP. Prejšnja v. d. sta očitno imela preveč drugega dela, čeprav je bila občina zelo sitna v tej zadevi.« Novi v. d. direktorja TNP Bogomil Breznik je v zvezi s tem dejal, da z vsemi podrobnosti ni seznanjen, da pa se bo o ureditvi vprašanja še treba dogovoriti.

Nadzorni odbor občine Bled je za pregled in obrazložitev zadeve zaprosili pristojne na občini Bled, je dejal predsednik nadzornega odbora občine Bled Andrej Bolčina in dodal, da bodo o morebitnih prekoračitvah pooblastil seznanili komisijo za preprečevanje korupcije, v primeru kaznivega dejanja pa podali kazensko ovadbo.