Škoda na SŽ in v Luki Koper je katastrofalna

Na železniški infrastrukturi je od 15 do 20 milijonov evrov škode. Glavnina škode je med Ljubljano in Divačo.

Objavljeno
04. februar 2014 10.24
Posodobljeno
04. februar 2014 10.30
Žled
Boris Šuligoj, Koper; B. T., gospodarstvo
Boris Šuligoj, Koper; B. T., gospodarstvo

Ljubljana, Koper - Zaradi škode, ki nastaja na Slovenskih železnicah in v Luki Koper, se bosta danes sestali vodstvi obeh državnih podjetij. Na železniški infrastrukturi je po prvih ocenah, ki nam jih je sinoči razkril Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic, za vsaj 15 do 20 milijonov evrov škode (v kar ni všteta škoda, ki nastaja zaradi izpada dejavnosti in poslov).

Glavnina škode je na progi med Ljubljano in Divačo. Infrastruktura za električni pogon vlakov je na relaciji med Borovnico in Pivko (približno 35 kilometrov) povsem uničena, podrti so stebri, električni kabli, napajalniki ... Popravilo vsega tega bo trajalo več mesecev. Slovenske železnice bodo morale lokomotive na električni pogon na tej relaciji zamenjati z dizelskimi.

»Kdaj bomo lahko spet vpeljali vlakovni promet na progi med Divačo in Ljubljano, bomo vedeli danes zvečer. Mi računamo, da bomo v sredo ali najkasneje v četrtek vsaj toliko pospravili drevje, led in vse ostalo s proge, da bomo začeli prevoz z dizelskimi lokomotivami. Z njimi lahko prevažamo enako vlakov, le da gre nekoliko počasneje in da bo to za nas večji strošek. Akcijski plan imamo že narejen. Električna lokomotiva bo vlekla vlak do predvidoma Divače ali Sežane, od tam pa ga bo do Borovnice vlekla dizelska lokomotiva in nasprotno. Lokomotiv imamo dovolj,« je dejal Mes.

Če je prej iz Luke Koper vozilo na dan 65 vlakov, se je v četrtek odpeljalo še samo 38 vlakov, od petka dalje pa se je ves tovorni promet ustavil. Na pot v vseh dneh iz Luke Koper (ali v njo) ni šlo več kot 200 vlakov. Včeraj je na slovenskem železniškem omrežju stalo 60 tovornih vlakov. Iz Luke Koper bodo nekaj tovora lahko spravili na tovornjake, vendar bodo zaradi tega bolj obremenjene slovenske ceste. Več tovornjakov bo tudi obremenilo mesto Koper, zaradi česar bodo morali red delati policisti in mestni redarji.

Srečko Šestan, poveljnik Civilne zaščite, je napovedal oblikovanje ekip, ki bodo poskrbele za prevoznost železniških tirov med Koprom in Ljubljano. »Promet z električnimi vlaki še nekaj časa ne bo mogoč. Železniška povezava z Luko je pomembna med drugim tudi zato, ker se po tej poti Slovenija preskrbuje z naftnimi derivati,« je povedal Šestan.

Namesto potniških vlakov pa na številnih relacijah po Sloveniji vozijo avtobusi. Večina drugega vlakovnega prometa bo že danes do večera ponovno vzpostavljenega. Danes bodo še vozili avtobusi med Jesenicami in Bohinjsko Bistrico, z dizelskimi lokomotivami naj bi usposobili odsek med Kranjem in Jesenicami. Danes bi morali začeti voziti električni vlaki tudi na progi Zidani Most-Maribor-Šentilj in na progi od Šmartnega ob Paki do Velenja, na odseku Ruše-Prevalje pa bo tudi danes še organiziran prevoz z avtobusi. V mednarodnem prometu z Avstrijo nastajajo najmanj triurne zamude, ker so zastoji na avstrijski strani čez mejna prehoda Jesenice in Špilje. Za nočna vlaka iz Beograda za Zürich in iz Zagreba za München bo med Ljubljano in Beljakom organiziran avtobusni prevoz.

V Luki Koper se bojijo, da se jim bodo zelo napolnila skladišča za kontejnerje. Ker pa imajo zaradi vremena težave tudi v Avstriji, na Hrvaškem in Italiji, njihove stranke razumejo, da gre za izredne razmere, ki pa bi jih radi kmalu odpravili.