Lani so na slovenskih smučiščih skupaj prepeljali 1.080.000 smučarjev, s čimer so zaostali za večletnim povprečjem 1.250.000, pravi Danilo Brecelj, sekretar združenja žičničarjev Slovenije. Z začetkom prisilne poravnave za Golte in stečajem GTC Kope se spet kažejo težave upravljavcev smučišč, ki »težko zvozijo sami«, opozarja Brecelj in pravi, da smučišča zato ne zmorejo investicij. Od zadnje večje naložbe na domačih smučiščih, štirisedežnice Pungart na Kopah, je minilo pet let, in kot pravi Brecelj, lahko poskušajo razliko do konkurenčnih smučišč v sosednjih državah zmanjšati predvsem z dobrimi produkti in prijaznostjo. Slovenske smučarje bi radi zadržali doma, zato podpira, da se je tudi Kranjska Gora vključila v sistem enotne sezonske smučarske vozovnice, ki velja na večini domačih smučišč.
Na Pohorju prodali
Na Voglu in Golteh so vozovnice v predprodaji začeli prodajati pred desetimi dnevi, kot pravi Boštjan Mencinger, direktor smučišča Vogel, pa s skupno sezonsko vozovnico za Vogel in Golte smučarjem omogočajo večjo izbiro. Začeli so pripravljati dokumentacijo za gradbeno dovoljenje za pet milijonov evrov vredno zamenjavo dvosedežnice Zadnji Vogel. Če bodo prihodnje leto pridobili gradbeno dokumentacijo in za naložbo zagotovili denar, bi bila prva možnost za zamenjavo dotrajane naprave leta 2017, pravi Mencinger.
Krvavec in Kranjska Gora imata načrte v predalu
V Kranjski Gori in na Krvavcu bodo vozovnice za prihajajočo sezono začeli prodajati 1. oktobra. Medtem ko bodo cene v Kranjski Gori ostale na lanski ravni, bodo na Krvavcu za evro višje. Smučarje bi radi zadržali doma, je dejala Klavdija Gomboc iz RTC žičnice Kranjska Gora, ki se je vključila v ponudbo enotne sezonske vozovnice, ki bo veljala na vseh slovenskih smučiščih in v predprodaji stane 599 evrov. Gradbeno dovoljenje za sedežnico na vrh Vitranca velja, pripravljajo dokumentacijo za gondolo na vrh Vitranca (župan Kranjske Gore Janez Hrovat jo je napovedal kot eno od prioritet županskega mandata), vendar denarja ne za prvo ne za drugo investicijo nimajo. Največji trije lastniki RTC žičnice Kranjska Gora so v stečaju (GTC Kope, ŠC Pohorje, Rikom), kar je dodatna ovira za posodobitve, priznava Gombočeva.
Na Krvavcu pričakujejo, da bodo cenejše vozovnice v predprodaji spodbudile smučarje k nakupu. Tudi na Krvavcu kljub pridobljenemu gradbenemu dovoljenju za šestsedežnico Jezerca investicija za zdaj ostaja želja, saj denarja za večmilijonsko naložbo nimajo, pravi Luka Vrančič s Krvavca, kjer tako kot v Kranjski Gori ob pomanjkanju denarja za investicije stavijo predvsem na komercialno povezovanje smučišč (z enotnimi vozovnicami). Skupna smučarska vozovnica za slovenske Alpe (za Kranjsko Goro, Vogel in Krvavec) je zanimiva za tujce, saj so s skupaj 80 kilometri prog »kar naenkrat bolj zanimivi tudi za bolj oddaljene trge, ne le za Hrvaško, Madžarsko in Srbijo, ampak tudi za Češko ali Veliko Britanijo«, je dejal Vrančič. Na pomislek, da so slovenska smučišča precej nizko in so bolj izpostavljena posledicam globalnega segrevanja, odgovarja, da je kompaktni sneg lahko rešitev, vendar dobre sezone brez naravnega snega ni. Tega si v smučarskih centrih želijo že v začetku decembra, da bi lahko sezono začeli pred božično-novoletnimi prazniki, ki so prvi vrhunec smučarske sezone.
Krvavec poskušajo v zreškem Uniorju prodati tako kot smučarsko središče na Rogli, a primernega kupca ni. Aleš Slapar, tehnični direktor Uniorjevega programa Turizem, pravi, da bodo po lanskem odprtju športnega hotela in tekaškega poligona večje investicije na Rogli morale kakšno leto počakati, a povsem brez novosti v zimo ne bodo šli: »Kot družinsko smučišče bomo dopolnili ponudbo in pri vlečnici Uniorček postavili tematska igrala, za prihodnje leto pa načrtujemo dodatno vlečnico za najmlajše.«
Na Kaninu obnavljajo
Obnova smučišča Kanin, ki ga je pred kratkim država priznala kot smučišče nacionalnega pomena, poteka s polno paro, vendar se z enako hitrostjo bliža tudi zima. Ob zadnjem deževju v dolini je kaninske vrhove spet pobelil sneg in otežil že tako zahtevna dela v visokogorju. Prednost imajo gradbena dela, vezana na vremenske razmere v pogorju – zdaj sanirajo temelje stebrov. Prvi cilj je usposobitev krožnokabinske žičnice in povezovalne štirisedežnice Prevala. Kdo bo upravljal smučišče, ni znano. Na bovški občini pravijo, da bo upravljavca izbrali na javnem razpisu, šele ta pa bo določil, kakšna bo cena smuke na slovenski strani Kanina.