Sotra ima za zdaj blizu 4000 rednih kupcev

Socialna trgovina Sotra socialno ogroženim nudi osnovne življenjske izdelke po nižjih cenah, ranljivim skupinam pa delo.

Objavljeno
26. november 2014 16.26
SOCIALNA TRGOVINA
Miha Rubin, Maribor
Miha Rubin, Maribor

Maribor - V prvem letu delovanja socialne trgovine Sotra, kjer so cene prijaznejše, so izdali blizu 4000 kartic, ki omogočajo nakupe v njej. »Večina teh kupcev je rednih, gre pa za majhne nakupe, ker imajo zelo malo denarja,« je pojasnila Iva Poropat, direktorica Sotre.

Trenutno v tej trgovini, ki ima prostore na Pobrežju v Mariboru, dela sedem sicer težje zaposljivih ljudi, prodajalna pa posluje pozitivno, saj imajo še sredstva iz evropskega projekta. Z doseženimi rezultati v prvem letu so »dokaj zadovoljni«, je dejala Poropatova, vendar pa bi ob sedanjem prometu po zaključku evropskega projekta avgusta 2015 težko obdržali toliko zaposlenih.

»Mislim, da smo v tem letu dosegli prepoznavnost, predvsem pa smo z našim delovanjem pomagali ljudem, ki so se znašli v težki socialni in ekonomski stiski,« je ob obletnici Sotre dejala Iva Poropat. A kot je dodala, njihov glas še vedno ne seže do vseh tistih, ki jim je trgovina namenjena (računali so, da bodo razdelili 5000 kartic), za težavno pa se je iz vidika dostopnosti izkazala tudi lokacija, zlasti za starejše ljudi, ki nimajo svojega prevoza.

Sprva se po besedah Poropatove ozirali tudi na to, da ne bi bili preveč izpostavljeni. »Sedaj se je izkazalo, da bi bilo za naše uporabnike boljše, če bi delovali na drugi strani Drave,« je dejala.

Neizkoriščenih priložnosti za nadaljnji razvoj je tako še veliko; med drugim so omenili širitev (odprtje še kakšne trgovine) ali selitev na dostopnejšo lokacijo, povezovanje s humanitarnimi organizacijami, ki imajo izdelane baze socialno ogroženih ljudi, znižanje stroškov pri dobaviteljih itd. S slednjimi so uspeli vzpostaviti neko zaupanje, je ocenila Poropatova.

Trgovino Sotra, ki deluje kot socialno podjetje, je sicer v Mariboru odprlo Slovensko združenje za duševno zdravje Šent. Vodja projekta pri Šentu Peter Svetina je povedal, da imajo znotraj Šenta osem socialnih podjetij, ki so trajnostna in zaposlujejo več kakor 200 ljudi.

»Interesa je res veliko, vendar pa je dodane vrednosti, ki zagotavlja plačilo najemnin, plače zaposlenim ter vzdržnost socialnega podjetja, bolj malo. Kljub temu smo optimistični, saj število kupcev narašča. Mi se želimo širiti, saj se bodo tako verjetno znižali tudi stroški in bomo lažje preživeli,« je dejal Svetina. Po njegovem mnenju bo trgovina Sotra gotovo ostala.

»Takšne trgovine ni tako enostavno odpreti, po mojem celo veliko težje, kot katerokoli klasično prodajalno,« je dejala Iva Poropat in omenila denimo težave z zagotavljanjem zadostne količine izdelkov (hrane) in logistiko.

»Med našimi trgovinami in podobnimi v drugih državah EU obstaja bistvena razlika. V mnogih evropskih državah, kjer imajo socialne trgovine že dolgoletno tradicijo, večino blaga dobijo doniranega,« je povedala Poropatova. »Pri nas temu ni tako. Mi moramo vse izdelke kupiti, delamo pa z minimalno maržo, zato je ekonomsko uspešnost težje zagotavljati.«