»V Kopru podpiramo razvoj potniškega terminala, gradnjo prvega pomola in večji pretovor zabojnikov, širitev ekonomske cone, tuje naložbe v brezcarinsko cono, razvoj logistike v državi... Če nam ne bodo nagajali, bomo sigurno boljši kot Švica, če nam bodo pa nagajali, bomo samo Švica,« je včeraj ob podpisu pogodbe med Luko Koper, občino Koper in ministrstvom za gospodarstvo izjavil minister Stanko Stepišnik. Pojasnil je, da bi se gospodarski razvoj lahko začel zelo hitro, če bodo vsi deležniki stopili korak nazaj in se dogovorili za nadaljnji razvoj.
Vlada bo tudi na medresorski ravni podprla vse ključne projekte Luke Koper. Na prvem mestu poglobitev morskega dna, da bodo lahko pristajale večje kontejnerske ladje, podaljšanje prvega pomola za 100 metrov, novi vhod za tovornjake, dograjevanje potniškega terminala.
»Dogovorili smo se, da lokalna skupnost ne bo nasprotovala razvoju Luke, in da Luka ne bo nasprotovala razvoju občine. Minister pa podpira obe strani. Ne dvomi v načrte, kot je predhodnica ministrica Radićeva in je pripravljen sprejeti potencialne vlagatelje, kot sta Carnival in Royal Caribbean. Radi bi, da bi Koper postal izhodiščno pristanišče za potniške ladje. Na eni takšni ladji je potnikov za 15 jumbo jetov, to pomeni možnost za letalske linije, za prenočišča, za večjo oskrbo ladij.
Razmišljati bi morali o trajektnih povezavah... Luka ima še ogromno priložnosti, toda ministri (za razliko od sedanjega) vsega tega doslej niso poslušali, je dejal Popovič. Njegova je tudi zamisel, da bi razširili prostocarinsko ekonomsko cono, kakršno že ime Luka Koper, na vsaj dvakrat večje območje, tudi na območje starega mestnega jedra Kopra. "Takih prostih con je vsaj 100 v drugih državah EU, zakonsko so možne. Ne vem, zakaj jih slovenska država še ni izkoristila," je dejal Popovič.
Minister Stepišnik je odgovoril, da nova vlada ne razmišlja o prodaji Luke Koper in da namerava ohraniti vsaj 51-odstotni lastniški delež Luke, ker je to strateško podjetje, ki pomaga razvoju drugega gospodarstva, celo turizma in kmetijstva. Glede drugega tira pa sta tako gospodarski minister kot tudi župan Popovič menila, da bi morali preveriti, ali ga je mogoče zgraditi ceneje. Popovič je ocenil, da bi bilo mogoče nekoliko drugače speljano progo zgraditi za zgolj 500 do 600 milijonov evrov. V tem primeru bi polovico sredstev dobili iz EU, preostalih 300 milijonov pa bi lahko prispeval koncesionar.
Podpredsednik državnozborskega odbora za infrastrukturo in prostor Gašpar Gašpar Mišič je dejal: »Siti smo nakladanja, želimo pustiti, naj dejanja govorijo namesto besed. Ne bomo čakali na lokalne skupnosti in podjetja, da bodo pritiskala na nas, mi bomo pritiskali na lokalne skupnosti in podjetja, naj delajo in naj povejo, kako jim lahko pomagamo pri tem.« Mišič ni hotel jasno odgovoriti, ali se bo potegoval za mesto novega predsednika uprave Luke Koper.