Stop za težke tovornjake skozi Vinico

Ministrstvo od DRSC zahteva, da omejitev teže s 30 vrne na 3,5 tone.

Objavljeno
06. junij 2014 20.03
Bojan Rajšek, Litija
Bojan Rajšek, Litija

Vinica – Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC) je aprila dovoljeno težo vozil na mejnem prehodu Vinica in mostu čez Kolpo brez usklajevanja s 3,5 tone dvignila na 30 ton in s tem sprostila promet težkih tovornjakov. Toda notranje ministrstvo zahteva, da prometno signalizacijo vrnejo v prvotno stanje, črnomaljska občina in Obrtno-podjetniška zbornica pa temu ostro nasprotujeta.

Ministrstvo za notranje zadeve očita strokovnim službam na DRSC, da so prometne znake zamenjali brez usklajevanja z upravljavcem mejnega prehoda – policijo in brez spremembe uredbe o določitvi mejnih prehodov za mednarodni in meddržavni promet Republike Slovenije na zunanji meji Evropske unije. Skladno s to uredbo iz marca leta 2008 (ta je sicer zastarela, saj je lani postala polnopravna članica tudi Hrvaška) je skozi mejni prehod Vinica dovoljen promet tovornim vozilom, katerih največja dovoljena masa ne presega 3,5 tone. DRSC je na območju mejnega prehoda omogočila vožnjo tovornim vozilom do 30 ton skupne mase, pri čemer direkcija ni preverila, ali objekt mejnega prehoda in uporabno dovoljenje to omogočata. Iz DRSC so za Delo napovedali, da bodo kmalu spremenili prometno ureditev za tovorna vozila in jo uskladili z uredbo.

S Hrvaške strani na prehodu ni omejitev, tako da lahko v Slovenijo vstopajo tudi težki tovornjaki. Nenavadno je tudi, da slovenska uredba omejuje prevoze tovornjakov, a po drugi strani dovoljuje prevoze avtobusom, ki s potniki vred tehtajo od 18 do 22 ton.

Podjetniki protestirajo

Napoved ponovne omejitve viniškega mejnega prehoda za tovorna vozila pa je zelo razburila člane Obrtno-podjetniške zbornice (OPZ) Črnomelj in predsednika sekcije avtoprevoznikov pri Obrtni zbornici Slovenije Andreja Klobaso, ki so v četrtek ministru za infrastrukturo in prostor Samu Omerzelu in policiji poslali protestno pismo. Predsednik OPZ Stanislav Malarič je za Delo povedal, da država Hrvatom brez prometnih omejitev omogoča, da k nam vozijo svoje blago, medtem ko svoje državljane z birokratskimi predpisi onemogoča na vsakem koraku. »Zahtevamo, da se gospodarski prevozi blaga v mednarodnem cestnem prometu z Republiko Hrvaško opravljajo po najkrajši in najhitrejši poti.

Avtoprevozniki ne moremo sprejeti ponovnega omejevanja prevoza blaga po cesti skozi mejni prehod Vinica. Zahtevamo, da se skupna teža tovornjakov ne zmanjša, ampak celo poveča na 40 ton,« je povedal Malarič.

Omejitev skupne teže na 3,5 tone bi za tamkajšnje gospodarstvo pomenila večje stroške. Pot iz Črnomlja v Dalmacijo ali na Reko in v Istro bi se podaljšala za 80 kilometrov. Klobasa predlaga, naj se za vožnjo s tovornjaki čez most, če je ta res v tako slabem stanju, uvede izmenični promet.

Županja presenečena

Vodstvo črnomaljske občine je podprlo aprilsko odločitev DRSC, saj si je občina zanjo prizadevala od leta 2008. Županja Mojca Čemas Stjepanovič je za Delo povedala, da jo najnovejši razvoj dogodkov preseneča in da je občina od vseh pristojnih državnih ustanov že zahtevala, naj spremenijo uredbo tako, da bo mogoč promet tovornih vozil skozi mejni prehod in čez most.

Po njenem mnenju je v tako težki gospodarskih razmerah, v kakršnih se je znašlo črnomaljsko in belokrajinsko gospodarstvo, tako počasno spreminjanje uredbe nedopustno. Pri tem je poudarila, da s hrvaške strani ni nobenih omejitev.