»Tudi andorska družba bi uporabljala kadre iz tega prostora«

Predsednik občinske komisije za obnovo Kanina Danijel Krivec o tem da bo smučišče upravljala občina.

Objavljeno
16. november 2016 15.40
danijel krivec
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Zakaj ste se odločili za odpoved sodelovanja z Andorci?

Ne gre za razdrtje pogodbe, ampak za prekinitev postopka. Družba postavlja pogoje, ki niso skladni z našo zakonodajo, zato postopkov nismo mogli nadaljevati. Njihov strah je bil, da v prvi sezoni težko zagotovijo vse pogoje iz razpisa, zato so zahtevali bančno garancijo, kar je pa nezdružljivo z našo zakonodajo. Zato smo se dogovorili za prekinitev postopka. S tem da Andorce še vedno vidimo kot potencialnega partnerja in jih bomo v smislu strokovnosti še vedno vključevali v projekt.

 

Je bila težava višina bančne garancije?

Ne gre za višino garancije, temveč za to, da v primeru koncesijskega odnosa to ni v skladu z zakonodajo.

 

In kaj zdaj?

Slutili smo, da bodo postavljali neke svoje zahteve, da bodo zadržki, zato smo sočasno predvidevali tudi negativni scenarij in preverjali možnost ustanovitve nove družbe.

 

Ne bo težav s pridobivanjem kadra oziroma kje vidite največjo težavo?

No, glede na to, da imamo še nekaj časa, jaz računam, da nam bo vse te težave glede kadra uspelo odpraviti. Verjetno bo treba poiskati v širšem slovenskem prostoru primerne kadre, ki izpolnjujejo pogoje, ki jih zahteva koncesijski odnos z državo in tudi zakonodaja na področju žičničarstva. Doslej smo uspešno reševali probleme, zato računamo, da bomo uspešno rešili tudi tega.

 

Še vedno računate na začetek obratovanja v tej sezoni? Se izplača na silo vztrajati?

Zagon sezone ni vprašanje. Ne gre za to, da na silo rešujemo, mislim da so zdaj zadeve tik pred začetkom. Dejansko čakamo, da pade sneg. Tudi andorska družba bi uporabljala kadre, ki obstajajo v tem prostoru. Mislim, da imamo možnosti, da z bolj aktivno vlogo občine pridobimo kadre.

 

Koliko časa bi trajalo, da ustanovite družbo, če bodo svetniki v torek potrdili predlog?

To je odvisno od tega, v kakšen postopek bomo šli. Za zdaj še ni dokončne odločitve, ali je to javni zavod ali d. o. o. V vsakem primeru pa je to zelo hitro. Če se odločimo za d. o. o., je to nekaj dni, tako da v tem formalnem delu ne vidimo nobenih ovir.

 

Ocenjujete, da je tveganje glede rentabilnega poslovanja zavoda ali podjetja v lokalni lasti večja glede na to, da imajo Andorci veliko izkušenj z upravljanjem smučišč?

Po naših ocenah ni velike razlike v rizičnosti, kajti prva sezona je za vsakogar nepredvidljiva. V primeru Andore smo mi kljub vsemu računali na neko večjo prepoznavnost, na njihov večji vložek pri trženju. V tej smeri se bomo z njimi tudi še nadalje pogovarjali. Velikih rizikov za prvo sezono ni, seveda pa neko dolgoročno razvijanje Kanina gotovo potrebuje strateškega partnerja − ali je to Andora ali kdorkoli drug. V primeru razgovorov na višji ravni bomo verjetno kot lokalna družba mogoče malo prekratki in v tem primeru bo še vedno smiselno iskati strateške partnerje za dolgoročno sodelovanje − 10, 15 let ali več.

 

Koliko ljudi boste morali zaposliti?

Ocenjujemo, da nekako od 15 do največ 20 ljudi. Vse drugo je mogoče zagotoviti s pogodbami za določen čas samo za zimsko sezono.

 

Kako bo občina zagotavljala denar?

Računamo pač, da se račun izide, če bosta ugodni tako zimska kot poletna sezona. Tudi v primeru koncesijskega odnosa s potencialnim partnerjem je bil predviden naš vložek v primeru slabega izida v slabi sezoni. Glede na to, da je neka startna pozicija na pozitivni ničli, ne predvidevamo, da bi bilo treba v teh prvih sezonah kaj dodajati. Seveda pa je vse odvisno od uspešnosti obeh sezon. Naša ocena je, da poletje in zima med 50.000 in 60.000 obiskovalci že pomenita pozitivno ničlo. Stroški obratovanja so lahko primerjava iz prejšnjih sezon družbe ATC, kjer je bila ocena med 800.000 in 900.000 evri fiksnih stroškov.


Kako je z obratovalnimi dovoljenji?

To moramo po pogodbi pridobiti do 15. decembra, računamo pa, da bomo vse zaključili do konca novembra.