V Kranju selitev začasne avtobusne postaje po pol stoletja

Nov terminal z 18 peroni bi zgradili s pomočjo evropskih, državnih in zasebnih sredstev 500 metrov severneje od sedanje glavne postaje.

Objavljeno
06. januar 2016 19.00
Marjana Hanc
Marjana Hanc
Kranj – Glavna kranjska avtobusna postaja je na začasni lokaciji na Stošičevi ulici že 48. leto, z novo v kombinaciji z mestno kolesarnico in podzemno garažno hišo pa občina namerava rešiti tudi nemogoče razmere na območju urgence, zdravstvenega doma in porodnišnice.

Glavna kranjska avtobusna postaja je ena večjih kranjskih sramot. V šestdesetih letih so jo zaradi gradnje blagovnice Globus in hotela Creina (po takratnih zagotovili začasno) preselili na Stošičevo ulico. Tako lokacija kot objekt sta za današnje potrebe neprimerna. Objekt je dotrajan, premajhen, ni notranjih čakalnic, postaja nima pokritih peronov.

Še do jutri je na občini razgrnjen občinski podrobni prostorski načrt (OPPN) za novo avtobusno postajo. Na 4,1 hektara velikem območju, ki ga omejujejo Bleiweisova, Gosposvetska in predvidena nova cesta med Nazorjevo in Levstikovo ulico ter kompleks OŠ Franceta Prešerna, je načrtovanih 14 peronov za medkrajevni promet in štiri za mestnega, centralna mestna kolesarnica in podzemna garažna hiša pod avtobusnim terminalom.

Denar še ni zagotovljen

Ob gradnji bo potrebna tudi rekonstrukcija Kidričeve ceste med križiščem z Bleiweisovo cesto, zgradili bodo tudi javni podhod. Na severnem vogalu med Bleiweisovo in Kidričevo bo objekt Severna vrata s tremi stolpiči, ki bo imel tudi svojo parkirno hišo. V stolpičih bodo zdravstvene, poslovne, trgovske in oskrbne dejavnosti ter stanovanja. Sedanja stavba z osmimi stanovanji (Gosposvetska cesta 9) in nedelujoča toplarna sta predvideni za rušitev.

Za avtobusno postajo še ni zagotovljenih sredstev, medtem ko za stolpiče, ki naj bi imeli največ devet etaž, obstaja zasebni interes, je povedal župan Boštjan Trilar. Naložba v novo avtobusno postajo je ocenjena na 10.250.000 evrov, naložba Severna vrata pa na 16.260.000 evrov. Predvidoma bo investitorstvo mešano, tako javno (Mestna občina Kranj, EU-skladi) kot zasebno.

Do gradnje še daleč

O tem, kdaj se bo začela gradnja, je še prezgodaj govoriti, kajti mestni svet bo predvidoma na januarski seji sprejel šele osnutek odloka. Po potrditvi odloka na seji sveta MOK bodo lastniki zemljišč oziroma investitorji lahko začeli postopke za pridobitev gradbenega dovoljenja.

Na javni razgrnitvi in javni razpravi pripomb ni bilo. Le ena se je nanašala na parkiranje oziroma ureditev mirujočega prometa na Gosposvetski ulici, ki pa je že zunaj območja OPPN, je navedel vodja urada za okolje in prostor na MO Kranj Janez Ziherl. Kdaj naj bi se gradnja začela, ni znano, ve se le, da bo potekala v več fazah, pojasnjuje Ziherl. Najprej bo treba prestaviti infrastrukturne vode, obnoviti Cesto Staneta Žagarja in zgraditi krožišče, šele nato se bo začela gradnja avtobusnega terminala in stolpičev.