V Moskvi pridržan bivši direktor Linxaira

Nakopičene terjatve visijo tudi nad novimi lastniki letal družbe Linxair.

Objavljeno
16. februar 2014 20.53
Anuška Delić, Ozadja
Anuška Delić, Ozadja
Ljubljana - Nikolo Musiča, nekdanjega direktorja nekoč uspešne letalske družbe Linxair, ki je prevažala tudi predsednika države, premierja in ministre, so pred dvanajstimi dnevi ruske oblasti pridržale na moskovskem letališču. Neuradno zaradi zapadlih dolgov Linxaira.

Petega februarja so ruske oblasti po pristanku letala z oznako S5-ICR, ki je v lasti podjetja Ikar, na moskovskem letališču pridržale dva pilota – nekdanjega direktorja, sicer pa solastnika letalske družbe Linxair Nikolo Musiča in kopilota. Da ni šlo za klasično aretacijo, nam je pojasnil vir blizu slovenskih oblasti.

Uradno so bile razlog za pridržanje tehnične težave (plin je uhajal iz amortizerja), neuradno pa so Musiča pridržali zaradi dolgov Linxaira, ki je veliko posloval v Rusiji, do tamkajšnjega upnika. Eden izmed naših virov trdi, da naj bi mu dolgoval več sto tisoč evrov. Letalo so nato sprostili po pogovoru njegovega lastnika z Linxairovim upnikom, potem pa je 11. februarja opravilo tehnični let na Dunaj.

O dolgovih in incidentu v Moskvi smo vprašali tudi Musiča, a na vprašanja ni odgovoril. Zagrozil je z »razpoložljivimi pravnimi sredstvi«.

Dožnik zdaj kapitan

Letalo S5-ICR je Ikar marca lani kupil prav od Linxaira; podjetje je bilo ustanovljeno tri tedne prej. Ikar je za letalo plačal 10 evrov, pri čemer je prevzel tudi poplačilo obveznosti Linxaira v višini 3,7 milijona evrov. Ustanovitelja Ikarja sta nekdanji pilot Linxaira Miha Repovž in generalni sekretar letalske zveze Slovenije Primož Lajevec.

Repovž je potrdil, da je letalo iz Kijeva priletelo v Moskvo, tam pa so ga na letališču prizemljili zaradi inšpekcije, saj je imelo ob pristanku tehnične težave. Zanikal pa je, da je pilota Musiča in Andreja Kodruna pridržala policija. Trdi, da so Musiča, ki za Ikar zdaj po pogodbi dela kot kapitan letala, ob identifikaciji posadke spoznali in da jih je generalni direktor RusAero nato izsiljeval zaradi neplačanih dolgov Linxaira. Teh Ikar kot novi lastnik »ne bo plačal«. Po Repovževih besedah je Musiča poldrugo uro zadrževala carina, ker ni imel urejenega vizuma, ko pa so to uredili, je lahko odšel. Repovž je povedal, da se je prav on 10. februarja pogovoril z Linxairovim upnikom, naslednji dan pa je letalo lahko opravilo tehnični prelet na Dunaj.

Ikar je sicer zgolj lastnik letala S5-ICR, ki je od konca decembra vključeno v spričevalo letalskega prevoznika Siavia. To podjetje so maja 2012 – v času, ko je Linxair po naših podatkih zaposlenim dolgoval več kot pol leta prispevkov za socialno varnost – ustanovili nekdanji pogodbeni piloti Linxaira. Prav tistega maja je šla s prvimi izvršbami nad Linxair tudi davčna uprava, agencija za civilno letalstvo pa je družbi nekaj mesecev pozneje kljub dejanski nelikvidnosti podaljšala veljavnost spričevala prevoznika, o čemer pišemo v današnjih Ozadjih.