V Zali se napoveduje tritedenski prometni infarkt

Keltika: Logistično nočno moro je idrijsko gospodarstvo pripravljeno sprejeti zgolj med kolektivnimi dopusti.

Objavljeno
18. junij 2015 10.55
Keltika
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin

Idrija − Direkcija za infrastrukturo se bo predvidoma danes odločila, ali bo treba razstreliti ogromno skalovje v soteski Zale na državno cesto Keltiko. To bi namreč zahtevalo tritedensko popolno zaporo ceste, ki pa jo lahko izpeljejo zgolj v času kolektivnih dopustov, opozarja tamkajšnje gospodarstvo.

Po naših informacijah bo direkcija danes zjutraj izvedla recenzijo načrta sanacije, nato pa bi tudi odločila o morebitni zapori, ki bi idrijskemu bazenu povzročila nemajhen logistični glavobol. Geomehanske študije v hribini, ki se je očitno razrahljalo po lanskem žledu, so pokazale, da so razpoke večje od pričakovanih.

Približno 600-metrski odsek med Godovičem in Idrijo je na tistem mestu odprt zgolj za enosmerni promet zaradi padajočega kamenja, toda za sanacijo bi morali menda razstreliti kar 10.000 kubičnih metrov skalovja. Tega pa z delno zaporo prometa ni mogoče storiti, temveč bi morali za ves promet cesto zapreti za tri tedne. Direkcija v zadnjih dneh načrtov še ni razkrila, idrijski župan Bojan Sever pa upa, da skrajni ukrep z zaporo vendarle ne bo potreben. »Očitno so stališča glede sanacije še različna. Nisem sicer prepričan, da se je v zadnjem času položaj tako poslabšal, da bi zahteval takšen poseg. Toda nekdo bo moral odločiti, in to je direkcija za infrastrukturo,« je dejal Sever.

»Brežino je treba sanirati, torej se je s tem treba tudi sprijazniti,« so nam odgovorili v podjetju Brus Transport, kjer z logističnega centra v Godoviču odvažajo in dovažajo material ter izdelke iz gospodarsko močnega idrijskega bazena.

Razdalja 11 kilometrov skozi sotesko bi se namreč za transport podaljšala na kar 148 kilometrov čez Novo Gorico in Tolmin. Za nameček je še precej enosmernih zapor zaradi dolgotrajne posodobitve Keltike med Bačo pri Modreju in Želinom. »Ocenjujemo, da bi se transportna pot podaljšala za pet do šest ur. Strošek goriva, cestnin, delovnega časa in morebiti dodatnih voznikov bi se seveda povečal, naše stranke pa bodo morale te stroške pokriti. V času kolektivnega dopusta smo sicer manj obremenjeni, toda kljub temu bo treba tako rekoč vsak dan dostopati do Idrije.«

V Hidrii poudarjajo, da so zanje za dela sprejemljivi zgolj zadnji teden julija in prvi trije v avgustu. Nesprejemljivo pa je, da bi se dela zavlekla v september. »Brežino je treba sanirati v časovnih okvirjih, ki so bili dogovorjeni.«

V Kolektorju poudarjajo, da bi imela popolna zapora na poslovanje zelo velik vpliv in velike dodatne stroške transporta, predvsem pa potrebo po reorganizaciji logistike, vključno z ustreznim obveščanjem dobaviteljev in kupcev. Zapora bi odščipnila velik del posla tudi avtobusnim prevoznikom in idrijski turistični dejavnosti, medtem ko bi se z osebnimi avtomobili lahko znašli z lokalnimi obvozi.