Večina trgovcev že pred sezonsko razprodajo ponuja za pol nižje cene

Uradna poletna razprodaja se začne drugi delovni ponedeljek v juliju, tedaj se bo že začeta tekma za kupca še stopnjevala

Objavljeno
10. julij 2015 17.47
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo

Ljubljana – Kaj pa letošnje poletne razprodaje, so se že začele? Ko testiramo mnenje slučajnih mimoidočih, obiskovalcev v enem od ljubljanskih nakupovalnih centrov, se večina začudi: »Poglejte vendar okoli sebe, saj je vse najmanj na pol cene!« Ampak, da bo jasno: uradne sezonske razprodaje tekstila, obutve in športnih artiklov se bodo začele šele v ponedeljek.

Cehovska pravila

Da slučajno ne bi pozabili datuma, ki ga opredeljujejo zbornična pravila pri sezonskih razprodajah (drugi delovni ponedeljek v juliju), so poskrbeli nekateri trgovci in prek telefonov ter spleta spomnili, da se bliža dan D. Letošnja poletna sezonska razprodaja bo torej šele stekla, v resnici pa so trgovci množično znižali cene poletni kolekciji že sredi junija.

A najprej o razprodaji: Pravila, določena z zakonom o varstvu potrošnikov, zakonom o varstvu potrošnika pred nepoštenimi poslovnimi praksami in s cehovskimi razprodajnimi pravili, ostajajo enaka. Poleg trajanja razprodaj (največ 60 dni) določajo še, da mora biti razprodaja objavljena na krajevno običajen način, da mora objava vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja, ponujeno blago pa mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je znižanje objavljeno v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji. Tako se lahko prodaja le brezhibno blago, zamenjati pa je izdelek mogoče le, če se s tem strinja prodajalec.

Spoštovanje razprodajnih pravil vsakič vzame pod drobnogled Tržni inšpektorat RS. Običajno ne najde pomembnejših kršitev.

Oster konkurenčni boj

Ob bok sezonskim razprodajam so trgovci – tako kot že vrsto preteklih let – postavili svoje, manj uniformirane in s pravili manj obremenjene prodajne akcije. Zakaj? Preprosto zato, da bi, kot navaja v oglasu tudi eden od večjih ponudnikov modnega tekstila, prehiteli razprodaje. In konkurenco, slovensko in zamejsko. In izvabili kak evro več iz potrošnikove denarnice. Nenazadnje pa jih spoštovanje razprodajnih pravil tudi nekaj več stane, predvsem zaradi preračunavanja in lepljenja znižanih cen na etikete posameznih izdelkov, medtem ko se v akcijah popusti obračunajo pri blagajni.

Ležerna pa je trenutna ponudba samo na zunaj. V resnici vsako izložbeno okno ječi pod pritiskom konkurenčne tekme. Biti opaznejši, bolj domiselno priklicati kupca - v kombinaciji z ravno prav vabljivim odstotkom popusta. A pri številkah ni veliko manevrskega prostora za razlikovanje, saj je, kot smo lahko opazili na primer v ljubljanskem Cityparku, večina ponudnikov že precej pred razprodajami uporabila formulo »do minus 50«. Videli smo tudi minus 70. Le sem in tja na kaki izložbi je pisalo 20, 30 ali 40 (odstotkov popusta), a to so v glavnem ponudniki, ki bodo v ponedeljek začeli pravo, sezonsko razprodajo, po omenjenih pravilih in z dodatnimi in širšimi popusti.