Velenje za traso, Savinjčani še proti

V regiji Saša je gospodarstvo že nestrpno, v Savinjski dolini prebivalci cesto Šentrupert–Velenje vztrajno zavračajo

Objavljeno
15. julij 2016 11.33
Tretja os
Brane Piano
Brane Piano
Velenje, Braslovče – Bistvena pripomba združenih Civilnih iniciativ Braslovč, Polzele in Šmartnega ob Paki (CI) ostaja kljub spremembam, ki so jih projektanti po lanskih 300 pripombah občin in prebivalcev predvideli v nekoliko spremenjeni trasi F2-2 za državno ceste ob tretji razvojni osi med Velenjem in Šentrupertom, enaka. Načrtovalci naj primerjalno proučijo druge trase, predvsem Velenje–Arja vas. Sicer se bodo proti F2-2 borili s pravnimi sredstvi.


V nasprotju s torkom, ko so jo CI preprečile v Šmartnem ob Paki, so javni predstavitvi spremenjenega osnutka državnega prostorskega načrta za F2-2 včeraj v Velenju in Braslovčah predstavniki ministrstev za infrastrukturo in za okolje in prostor, Darsa, kmetijskega inštituta in projektantov lahko izvedli. Ne nazadnje je shod zaradi torkovega razgrajanja v Šmartnem v bližini braslovškega kulturnega doma nadzorovala policija.

A v Braslovčah je bilo dosti bolj burno kakor v Velenju. Moteni z medklici so spremembe na trasi sicer nekako še predstavili, potem pa so jim mikrofon vzeli predstavniki CI na čelu z Žanom Pižornom, kot svoj uspeh navedli, da so vladi že dvakrat preprečili sprejetje uredbe o DPN za traso F2 oziroma izboljšano F2-2 povzeli, potem pa so gostom iz Ljubljane na čelu z Dragom Bregarjem, Barbaro Radovan in Ireno Oven z ministrstev izročili listine in zahtevo po upoštevanju ugotovitev recenzije trase izpred nekaj let, ki je ugotavljala njeno napačno umestitev v prostor, kar je Pižorn označil za dokazane strokovne napake in zavajanje. »Trasa F2-2 je sebična in v ozko korist Velenja, pa v škodo Celja in Slovenije,« je dejal.

Povedano drugače. V Šmartnem ob Paki, v Braslovčah in na Polzeli, katere župan Jože Kužnik sicer poudarja, da cesti ne nasprotujejo, saj je potrebna, a zavzemajo se, da bi šla tam, kjer njihovih občin ni, razlog za umeščanje na traso F2-2 pa naj bi bila politična odločitev na željo šaleškega lobija.

Podrobnosti o trasi

Tako je bilo mogoče pred tem na včerajšnji obravnavi v Velenju več izvedeti o trasi, ki bo v Velenju odstranila 18 hiš, v preostalih treh občinah pa 46. Cesta bo štiripasovna in dolga 13,6 kilometra z navezovalno cesto od Šmartnega proti Letušu, imela bo tri predore, en vkop pod Goro Oljko, več dvonivojskih priključkov ... Začela se bo na jugu Velenja, kjer po povezana s hitro cesto proti Slovenj Gradcu, za katero je DPN že sprejet, končala se bo v Savinjski dolini z dodatnim priključkom na avtocesto. »Lani smo dorekli način izvajanja in model financiranja s cestninjenjem – za to je pristojen državni koncesionar Dars. Dela bi lahko začeli leta 2019, do leta 2018 bi radi oba odseka spravili na isti operativni nivo,« je povedal Bregar.

Ocenjena vrednost trase F2-2 znaša 308 milijonov evrov, kar je 6 milijonov evrov manj, kot je bila lani. Kmetijski inštitut poudarja, da bo šlo za izgubo prvovrstnih kmetijskih zemljišč, da pa so z optimizacijami dosegli zmanjšanje izgubljene zemlje z 61,3 na 51,5 hektarja. Ovnova je dodala, da govorijo o cesti, ki je samo v Saši pomembna za 17.000 delovnih mest in 2600 gospodarskih subjektov, del gospodarstva pa že od leta 2002 opozarja na nujnost sodobne prometnice in omenja selitev proizvodnje, če je ne bo.