Vlada vztraja pri cesti čez polja

Poslanci podprli načrtovanje ceste med Velenjem in avtocesto, a niso povedali, po kateri trasi.

Objavljeno
15. junij 2015 18.10
Protest Braslovče
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje
Ljubljana, Celje − Včeraj je bila javna obravnava razgrnjenega državnega prostorskega načrta (DPN) za traso hitre ceste med Velenjem in avtocesto po trasi F2-2 oziroma do priključka Šentrupert. Danes bo obravnava v Šmartnem ob Paki. V Velenju in Šmartnem ob Paki trasi večinoma ne nasprotujejo. Jutri predstavnike dveh ministrstev pričakujejo na javno obravnavo v Braslovče. Cesti po predlagani trasi še vedno nasprotujejo.

Do tega, katera trasa je boljša, se niso opredelili niti poslanci državnega zbora, ki so se prejšnji teden na zahtevo poslanske skupine NSi sestali na skupnem zasedanju odborov za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter za infrastrukturo, okolje in prostor. Po razpravi, na kateri so stališča predstavila ministrstva in predstavniki civilne družbe, so sklenili le, da odbora »podpirata napore vlade za sprejetje DPN za gradnjo hitre ceste od avtoceste A1 do Velenje.«

Židan trasi F2-2 že večkrat nasprotoval

Iz Civilne iniciative Braslovče (CIB), kjer trasi F2 oziroma izboljšani F2-2 nasprotujejo že od leta 2008, in sicer zaradi izgube kmetijskih zemljišč in ker je dražja od drugih tras, je na seji odborov sodeloval Žan Pižorn. »Vlada naj javno razgrnitev prekliče, kakor jo je pred časom že za traso F3-b,« je dejal Pižorn. Po seji je CIB izrazila ogorčenje, ker ministrstvo za okolje in prostor (MOP) ter ministrstvo za infrastrukturo (MI) »nista predstavili nobenih vsebinskih razlogov za spremembo uredbe vlade iz marca 2015«. Gre za odločitev vlade, naj se DPN pripravi prav za traso F2-2.

MOP in MI ter vlada torej vztrajajo pri trasi F2-2, CIB in ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) pa ji nasprotujeta ter predlagata vrnitev k trasi F3-b iz Velenja do novega priključka na avtocesto v Podlogu.

Minister Dejan Židan je doslej trasi F2-2 že večkrat nasprotoval. Na seji odborov je njegova državna sekretarka Tanja Strniša pojasnila, da bi z F2-2 posegli v 195,7 hektara zemljišč, od tega 116,4 hektara kmetijskih, pri čemer gre za 50,2 hektara njiv, 44,5 hektara namakalnih sistemov, 9,7 hektara hmeljišč, znotraj vsega pa bi izgubili 15,8 hektara kmetijskih zemljišč z najvišjo boniteto. Pri trasi F3-b pa gre večinoma za travnike in nižjo kmetijsko boniteto. O trasi F3-b zato MKGP nima pomislekov. A spomnimo, da ima druge pomanjkljivosti. Leži na varovanem vodnem in naravnem območju, ki jih hoče obvarovati Civilna iniciativa Ponikovski kras, ki pa je ni bilo na sejah obeh odborov.

Trasa F2-2 optimizirana prav zaradi zahtev kmetijskega resorja

Minister Peter Gašperšič je poslancem pojasnjeval, da je morala vlada tehtati med interesom kmetijskega resorja in gospodarskega razvoja. »Tudi če soglasja kmetijskega resorja ne bo, bo vlada morala odločati o sprejetju DPN,« je napovedal. Ministrica Irena Majcen pa je spomnila, da je bil avtocestni križ marsikje zgrajen po najboljših kmetijskih zemljiščih, saj je ob umeščanju v prostor pač treba sprejemati tudi kompromise.

Spomnila je, da je bila trasa F2 optimizirana v F2-2 prav zaradi zahtev kmetijskega resorja. Tako je bil znaten del trase med Šmartnim ob Paki in Parižljami umaknjen s kmetijskih površin v pobočje Gore Oljke, prav to pa je traso podražilo.

Poslanec Ljubo Žnidar, nekdanji župan Polzele, skozi katero gre manjši del trase F2-2, je dodal, da vlada vztraja pri trasi, za katero DPN ne bo mogla sprejeti, saj je bil marca pri odločitvi za nadaljevanje priprav na DPN minister Židan preglasovan.