Vstala Primorska napoveduje novo vstajo

Opozarjajo, da vlada z modelom javno-zasebnega partnerstva tvega, da drugi tir ne bo zgrajen, ali pa bo neprimerno dražji kot naposredna državna naložba.

Objavljeno
13. september 2016 20.58
Shod Primorcev v Ljubljani
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper - Civilna fronta Vstala Primorska - vstani Slovenija, ki je organizirala vstajo junija in julija v Kopru in Ljubljani, je pozvala predsednika vlade Mira Cerarja, da do obravnave interpelacije ministra Petra Gašperšiča odgovori na štiri vprašanja oziroma zahteve.

Da odgovori, katere koncesije (poleg tiste za drugi tir) namerava vlada prepustiti privatnemu partnerju? Da zagotovi, da zasebni partner ne bo dobil nobene koncesije v koprskem pristanišču in da bo Luka Koper ostala enovito podjetje z vsemi koncesijami, ki jih ima po sedanji koncesijski pogodbi. Da dokaže, da bodo stroški javno-zasebnega partnerstva (vključno z vezanimi posli) manjši od stroškov klasičnega modela in da se opredeli do zahtev sveta delavcev Luke iz 7. julija oziroma 1. septembra letos.

Če teh odgovorov in zagotovil ne bo, pozivajo poslance, naj podprejo interpelacijo zoper infrastrukturnega ministra, saj bodo v nasprotnem spet sklicali (kot pravijo) 4. sejo nadzornega odbora vlade RS.

V civilni fronti Vstala Primorska opozarjajo, da vlada z modelom javno-zasebnega partnerstva tvega, da drugi tir ne bo zgrajen, ali pa bo neprimerno dražji kot naposredna državna naložba. V okviru javno-zasebnega partnerstva bodo investitorji iz proračuna prejemali subvencijo za razpoložljivost in pridobili koncesije za upravljanje javne infrastrukture. Ob tem opozarjajo, da je minister Peter Gašperšič 25. januarja izjavil, da bo investicijsko podjetje pridobilo koncesijo za dograditev in upravljanje dodatnih pretovornih kapacitet v Luki Koper, 29. junija, da pripravlja spremembe koncesijske pogodbe, po uporu v Luki še vedno predvideva, da bo investitor pridobil v upravljanje »dodatne pretovorne skladiščne kapacitete«.

»Kot državljane nas skrbi, da bodo nadomestila iz proračuna dražja od kreditov, ki bi jih najela država, kot Primorci pa smo zgroženi, ker projekt ni izvedljiv brez vezanih poslov, t.j. privatizacije upravljanja naše javne pristaniške infrastrukture. Za nas je nesprejemljivo, da namerava vlada upravljanje edine javne železniške povezave Kopra s svetom prepustiti privatnemu podjetju, ki bo morda v lasti tujih držav,« so še zapisali v fronti Vstala Primorska - vstala Slovenija.