Zagon kitajske tovarne baterij v Mariboru zavit v skrivnost

Pristojni organi še niso prejeli nobene vloge za izdajo kakšnega  dovoljenja, je pa zanimanje za delo pri Kitajcih menda precejšnje.

Objavljeno
04. november 2014 20.27
Andrej Fištravec, župan MOM in PS Lin, predsednik upravnega odbora kitajske družbe Shihlien Energy Technology Co., na Rotovžu, 15.4.2014, Maribor
Robert Galun, Miha Rubin, Maribor
Robert Galun, Miha Rubin, Maribor

Maribor – Okrog tovarne baterij, ki jo namerava zagnati podjetje Shihlien Apes, je še zmeraj precej nejasnosti. Kljub namigom, da bi lahko baterije začeli sestavljati že letos, se to najbrž ne bo zgodilo. Pristojni še niso prejeli nobene vloge za izdajo kakšnega dovoljenja.

Načelnica Upravne enote Maribor Karin Jurše je potrdila, da ne od družbe Shihlien Apes ne od koga drugega, ki bi načrtoval omenjeno naložbo, niso prejeli nobene vloge. To v praksi pomeni, da tovarna baterij letos niti po najbolj optimističnih napovedih še ne bo obratovala, razen če bo investitor našel proizvodno halo, ki bo točno takšna, kot jo potrebuje, in ima hkrati tudi potrebna dovoljenja.

Če bo investitor potreboval gradbeno dovoljenje, tega ob spoštovanju vseh zakonskih rokov teoretično ni mogoče dobiti prej kot v 60 dneh, pa še v tem primeru mora že prvi dan predložiti popolno dokumentacijo, je pojasnila Juršetova. Z upoštevanjem tega bi bil lahko zapis župana Andreja Fištravca s konca septembra na svojem profilu na facebooku, da namerava investitor proizvodnjo začeti v relativno kratkem času, vsekakor pa še letos, na precej majavih nogah.

Na Taboru ne vedo ničesar

Naj spomnimo, da so za zagon tovarne baterij že v začetku leta med obiskom delegacije mariborske občine na Kitajskem podpisali pismo o nameri s podjetjem Shihlien Apex Huaian Technology. Po tem je županov svetovalec Marko Kovačič povedal, da omenjeno podjetje izdeluje baterije za avtomobilsko industrijo in shranjevanje električne energije v domovih, pri čemer naj bi jih še naprej izdelovali na Kitajskem, v Mariboru pa sestavljali glede na vrsto naročila. A kje točno, je vsaj v javnosti še neznanka.

Župan Fištravec je pred volitvami na facebooku zapisal, da gre za proizvodno halo na območju Tabora, kjer naj bi kitajski investitorji kupili enega od objektov, po naših informacijah v industrijski coni med železniško progo in Titovo cesto. »Uradno na mestni četrti še nismo seznanjeni s temi načrti. Ker imamo premalo informacij, o njih za zdaj nismo razpravljali,« nam je povedal predsednik mestne četrti (MČ) Tabor Matjan Cojhter.

Odvetnica Mojca Veljkovič, pooblaščenka investitorja v nekaterih zadevah, zatrjuje, da je projekt živ, vendar o lokaciji ni hotela govoriti, ker postopki še niso končani. Zato tudi ni razkrila, ali bo tovarna zaživela že letos, bodo pa takoj, ko bo vse znano, to sporočili javnosti. Medtem v vodstvu MČ Tabor pravijo, da običajno investitor ali podjetje zaprosi mestno četrt za soglasje, kadar gre za dejavnost, pri kateri so možni vplivi na okolje. »Kolikor vem, so pri tovarni baterij ti vplivi možni,« je dejal Cojhter.

Z vprašanjem, ali je za izdelavo oziroma sestavo baterij za avtomobilsko industrijo potrebno tudi okoljsko dovoljenje, smo se obrnili na ministrstvo za okolje in prostor oziroma Agencijo za okolje (Arso), kjer pa za konkretni primer niso mogli razjasniti stvari. »Na Arsu nismo prejeli nobene vloge in ne vodimo nobenega postopka za navedeno podjetje (Shihlien Apes, op. p.). Zelo težko je odgovoriti na vprašanje, kakšno dovoljenje bi potrebovali, saj nimamo nobenih informacij, kaj naj bi investitor delal,« je sporočila Verica Vogrinčič z Arsa.

Do 300 delovnih mest

V Mariboru medtem že nekaj časa poteka postopek izbire delavcev za tovarno baterij, vendar so v podjetju Powerserv, ki za Shihlien Apes opravlja kadrovske storitve, skrivnostni. Skladno s poslovno politiko nočejo izdati, koliko prijav so prejeli za prosta delovna mest v prihodnji tovarni baterij, je pa neuradno slišati, da je zanimanje za delo pri Kitajcih precejšnje. Rok za prijavo na razpis je potekel konec oktobra, v prvi fazi je na voljo 52 delovnih mest, največ (30) za delavce v proizvodnji. Kitajci naj bi zaposlili še po pet inženirjev elektrotehnike, programerjev in komercialistov, vodjo računovodstva, vodjo skladišča, dva skladiščnika in vodjo administracije (office manager). Skupno namerava kitajski poslovnež Po Shi Lin, predsednik upravnega odbora družbe Shihlien Energy Technology, v tovarno v treh letih vložiti približno 15 milijonov evrov in zagotoviti do 300 delovnih mest.