Hrvaško ministrstvo za obrambo je lani sklenilo pogodbo o remontu skoraj celotnega vojnega letalstva z ukrajinskim zavodom Odesaaviaremservis. Po pogodbi bi nekaj letal moralo biti »dostavljenih« na Hrvaško že oktobra lani. A najprej se je menda zapletlo pri prenovi navigacijskega sistema, za katerega so bili odgovorni partnerji iz Češke, zdaj pa še zaradi razmer v Ukrajini.
Kot zagotavljajo v vrhu hrvaškega obrambnega ministrstva, so se razmere le začele normalizirati, hrvaška vojaška delegacija bo predvidoma v teh dneh odpotovala v Odeso in preverila, kako daleč je remont. Po pregledu in testnih poletih se bodo odločili, ali so letala pripravljena za vrnitev na Hrvaško, pojasnjujejo v obrambnem ministrstvu.
Nekateri mediji navajajo, da ima obrambno ministrstvo dovolj zagotovil, da so ukrajinski strokovnjaki v sodelovanju s češkimi kolegi rešili težave z navigacijskimi sistemi ter da so letala pripravljena za pregled. Vendar je s hrvaške strani slišati, da »dokler se ne prepričamo na lastne oči, ne moremo in ne smemo napovedovati ničesar«.
A mediji postavljajo tudi vprašanje, zakaj se je obrambno ministrstvo odločilo za remont migov prav v Ukrajini oziroma tamkajšnjem Odesaaviaremservisu. »Zato, ker je ta zavod pač najboljši za dela, kakršna so potrebna na hrvaških migih,« odgovarja ministrstvo. Dejstvo je, da ima hrvaško vojaško letalstvo stara letala mig 21, ki so večinoma pri koncu svoje življenjske dobe, denarja za nova letala pa nima.
»Hrvaška je sposobna
Na Hrvaškem so mediji nato povzeli izjavo tukajšnjega obrambnega ministrstva, da »Hrvaška v nobenem trenutku ni zahtevala pomoči Madžarske glede tega vprašanja, saj so oborožene sile Republike Hrvaške sposobne nadzirati in ščititi hrvaški zračni prostor,« in dodali, da »niti v enem trenutku ni bilo govora o konkretnih dogovorih ali dvostranskih sporazumih«.