Na deset tisoče Južnokorejcev preklicalo kreditne kartice

Po razkritju največje kraje podatkov o uporabnikih kreditnih kartic se ljudje še vedno množično zgrinjajo v banke.

Objavljeno
21. januar 2014 14.50
KOREA-CARDS/
Mo. B., Delo.si
Mo. B., Delo.si

Seul – Tri velika južnokorejska podjetja za izdajanje in upravljanje s kreditnimi karticami se utapljajo v zahtevkih njihovih uporabnikov po preklicu. Zaposliti so morala več tisoč dodatnih delavcev v klicnih centri, kljub temu pa žrtve največje kraje podatkov o kreditnih karticah v zgodovini države čakajo v vrstah po več ur ali poskušajo zaman obiskati njihove spletne strani, ki so se zaradi preobremenitve zrušile.

Paniko je ta konec tedna povzročilo južnokorejsko tožilstvo, ki je sporočilo, da je zaposleni pri bonitetni agenciji Korejski kreditni biro (ta ima neposreden dostop do baze podatkov podjetji KB Kookmin Card, Lotte Card in NH Nonghyup Card) leta 2012 ukradel osebne podatke o 20 milijonih uporabnikov kreditnih kartic in jih prodal marketinškim podjetjem. Na črnem trgu so se tako znašli osebni podatki o uporabnikih, med drugim njihove telefonske številke, naslovi elektronske pošte, višina mesečne plače, mesečni uporabi kartice …

Samo od včeraj je več kot 1,15 milijona žrtev kraje preklicalo svojo kreditno kartico ali pa zahtevalo novo. Jezo zdaj stopnjuje še čakanje v dolgih vrstah. »Klicni center sem klical več kot šest ur, a brez uspeha. Naposled sem moral v banko in čakati skoraj eno uro, da so preklicali kreditno kartico,« je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP zapisal eden od komitentov NH Nonghyup Card.

Omenjene družbe so s položajev že odstavile odgovorne osebe, vlada pa bo kmalu napovedala nove ukrepe, s katerimi bi preprečili tovrstne zlorabe. Težavno namreč ni bilo le dejstvo, da družbe niso implementirale osnovnih preventivnih varnostnih ukrepov, ampak da so za množično krajo izvedele šele, ko jih je o tem obvestilo tožilstvo.

Kraje osebnih podatkov južnokorejskim organom pregona vsekakor niso tuje. Prejšnji mesec je policija aretirala uslužbenca pri Citibank Korea, ki je  iz banke odnesel osebne podatke o 34.000 komitentih. Leta 2012 sta bila aretirana hekerja, ki sta se dokopala do podatkov o skoraj devet milijonih uporabnikov storitev družbe KT Mobile.