Na Eurosong kar z lansko zmagovalko?

Poplava plagiatov v Nemčiji: kraja intelektualne lastnine tudi pri Eurosongu.

Objavljeno
20. februar 2013 22.07
Z. R.
Z. R.

Berlin – Nemčija se očitno nikakor ne more izviti iz klobčiča afer zaradi kraje intelektualne lastnine. Zadnja leta so obtožbe plagiatorstva pri pridobivanju akademskih nazivov prizadele več uglednih politikov, nazadnje je morala prejšnji teden odstopiti šolska ministrica Annette Schavan.

Te dni se je v središču škandala znašla tudi pesem, ki bo Nemčijo zastopala na letošnjem evrovizijskem izboru. Finale nemškega izbora pesmi za Eurosong, katerega vrhunec bo 18. maja v švedskem Malmöju, je pred tednom dosegla lahkotna elektro-pop plesna popevka Glorious zasedbe Cascada, ki se je kmalu znašla na tarči ostrih kritik zaradi svoje stilske neizvirnosti, celo zastarelosti. Toda kritiki in širša javnost so z očitki na njen račun kmalu šli še korak dlje, saj so v pesmi, ki je v sklepni fazi nemškega izbora pometla z enajstimi tekmicami, prepoznali očitne podobnosti z zmagovalko lanskega evrovizijskega tekmovanja, napevom švedske glasbenice Loreen Euphoria.

In res, poslušanje obeh pesmi že laičnemu ušesu razkrije precejšnjo podobnost med njima, na obtožbe o plagiatorstvu pa so se bili prisiljeni odzvati tudi v javni radioteleviziji NDR, ki bedi nad izborom nemškega predstavnika na Eurosongu. Vodja njenega uredništva za zabavne vsebine Thomas Schreiber je ob ugotovitvi, da so evrovizijski izbori že tradicionalno magnet za škandalozne obtožbe in da so tudi na lansko zmagovalko leteli (nepotrjeni) očitki o kopiranju francoskega didžeja Davida Guette in ameriške glasbenice Rihanne, napovedal strokovno presojo izvirnosti letošnje nemške kandidatke za Eurosong.

Pevka zmagovite skupine Natalie Horler je medtem zavrnila vse očitke, v pogovoru za Bild am Sonntag pa je zatrdila, da že vzporedno predvajanje dokazuje, da gre za dve različni pesmi. A v visokonakladnem tabloidnem časniku so se odločili njeno izjavo preveriti, zato so primerjavo lanske zmagovalke Eurosonga in nemške kandidatke za njeno naslednico prepustili oddelku za lingvistiko Univerze v Kielu. Tamkajšnji strokovnjaki so svetlolaso pevko postavili na laž, saj so ugotovili, da sta si pesmi zelo podobni v ritmu, vokalih in premorih, vokala sta na začetku pesmi povsem enaka, tudi pri refrenu so menda uporabljeni enaki poudarki in stopnjevanje, pevka uporablja celo enak slog dihanja.

»Glorious je kopija Euphorie s subtilnimi stilskimi razlikami,« je bila nedvoumna fonetičarka Tina John.

V Spieglu so nekoliko pikro zapisali, da bo, če bodo podobno ugotovili tudi v NDR, Cascada za svojo popevko dobila nič točk in ostala brez potovanja na Švedsko.