Potnica Coste Concordia: Kapitan je junak

Ženska, ki je zaposlena pri družbi Costa Crociere, a v času nesreče ni bila dežurna, se je postavila v bran kapitanu.

Objavljeno
19. januar 2012 08.44
Posodobljeno
19. januar 2012 09.14
Mo. Z., Mo. B., Delo.si
Mo. Z., Mo. B., Delo.si

Rim - Tuji mediji so danes poročali o 25-letni državljanki Moldavije in Romunije, ki je bila v času nesreče na poveljniškem mostu nasedle ladje Coste Concordie. Domnica Cemortan je zanikala obtožbe, da je kapitan Francesco Schettino nemudoma po trčenju zapustil ladjo in se ni hotel vrniti. »Kapitan Coste Concordia je med najboljšimi v podjetju. Naredil je vse, kar je mogel, da bi rešil ljudi. Junak je. Vsi člani posadke so se odzvali profesionalno,« je povedala in dodala, da je sama ladjo zapustila dve uri po nesreči. »Kapitan je takrat še vedno trdno delal na krovu,« je pojasnila.

Ali bo nastopila kot ena ključnih prič v sodnem primeru zoper kapitana, še ni znano. Po poročanju francoske tiskovne agencije, je 25-letnica zaposlena pri družbi Costa Crociere, a v času nesreče ni bila na dolžnosti. Mediji ugibajo, da je bila posebna gostja kapitana, saj je ob trku v čeri praznovala svoj rojstni dan.

Preiskava o vzrokih nesreče še poteka. Kapitan ladje Francesco Schettino, na katerega so s prstom pokazali kmalu po sobotni nesreči in je zdaj v hišnem priporu, je obtožen nenaklepnega umora iz malomarnosti, potopitve in zapustitve ladje. V primeru obsodbe mu grozi do 15 let zapora.

Iskanje žrtev bi lahko oviralo slabo vreme

Reševalci danes nadaljujejo z iskanje morebitnih preživelih na v soboto nasedli križarki Costa Concordia, a vremenoslovci svarijo, da bodo zaradi slabega vremena morda delo morali prekiniti. Večji valovi bi lahko ovirali tudi izčrpavanje nafte.

Reševalci so morali svoje delo prekiniti že včeraj, ker se je turistična ladja nevarno premaknila. Po pisanju BBC še vedno pogrešajo najmanj 20 ljudi, 11 jih je umrlo.

Pet dni po tem, ko je križarka s 4200 potniki na krovu nasedla nedaleč od slikovitega toskanskega otoka Giglio, je upanje, da bodo našli še koga živega, vse manjše, raste pa strah pred razlitjem 2300 ton nafte, ki je uskladiščena v 30 rezervoarjih v ladijskem trupu.

Reševanje ladje bo stalo več milijonov evrov

»To bo ena najzahtevnejših nalog na svetu,« je povedal lastnik družbe Costa Crociere Pier Luigi Foschi, ki zdaj izbira podjetje, katero bo ladjo rešilo iz kamene pasti. Povedal je, da bodo najprej poskušali zakrpati odprtino, ki jo je v bok ladje zarezala čer, nato pa bodo ladjo poskusili znova splaviti. Če prvi načrt ne bo uspel, jim preostane le, da ladjo odpeljejo po delih. »Prva rešitev je boljša, a bo zaradi velikosti plovila izredno zahtevna,« je za francosko tiskovno agencijo povedal nekdanji direktor družbe Smit, ki rešuje nasedle ladje, Hans van Rooij.

Strokovnjaki predvidevajo, da bo reševanje stalo več milijonov evrov. Prav tako ni jasno, kdaj bodo ladjo spravili na varno.