Že vrsta držav s Slovenijo vred je izkusila, da v Evropski uniji ni dovoljeno nesorazmerno finančno obremenjevanje državljanov drugih članic, še posebej ne pri iskanju dodatnih sredstev za obnove cest. Bavarska sestra krščanskodemokratske stranke kanclerke Angele Merkel pa je med lansko predvolilno kampanjo kljub temu obljubljala cestnine za tujce in ker je CSU v koalicijski vladi s socialdemokrati dobila resor za promet in infrastrukturo, je 44-letni minister Alexander Dobrindt »izumil« vinjetno kvadraturo kroga. Potrditi jo morajo še kanclerka, vsa vlada in evropska komisija.
Nujna popravila mostov
»Nihče ne bo bolj obremenjen kot doslej,« je nemškim voznikom zatrdil Alexander Dobrindt, saj bodo stroške za vinjeto bodo po njegovih zagotovilih v Nemčiji uravnotežili z znižanjem davka na motorna vozila. Dajatev za infrastrukturo bo avtomatično preračunana, predvidoma bodo upoštevali tudi izpuste in prostornino motorja.
»Davek na motorna vozila je nacionalni instrument in ga lahko svobodno določamo,« zagotavlja Dobrindt, ki računa na stotine milijonov dodatnih evrov za infrastrukturo letno.
Nihče ne dvomi, da bi ta dodatna sredstva potrebovala, saj je po poročilih avtomobilske zveze ADAC vsak četrti avtomobilski most nujno potreben korenitih popravil, prav tako številne avtoceste in druge ceste. Ker so se po združitvi Nemčije gigantska sredstva zlivala na desetletja zanemarjeni vzhod, je položaj še posebej kritičen na zahodu države. Na gospodarskem institutu IW ocenjujejo, da vsakih deset milijard za ceste, električne napeljave in drugo infrastrukturo poveča domači proizvod za 2,5 milijarde letno.
Oglasili pa so že v nemških občinah, kjer menijo, da bi moral del cestninskega denarja priteči k njim, ob napovedanih preračunavanjih cene vinjet glede na izpuste in prostornine motorja pa se mnogi bojijo tudi zapletene in drage birokracije, ki bo še posebej zmedla tuje voznike. Celo policisti pravijo, da ne bodo nadzorovali cestnin, mnogi prometni strokovnjaki pa menijo, da bi moralabiti višina plačila odvisna od dolžine in pogostnosti vožnje.
Iz predvolilne kampanje tudi še ni pozabljena izjava Angele Merkel, da cestnin za voznike osebnih vozil ne bo, a se je na koncu Bavarcem posrečilo spraviti v koalicijsko pogodbo vsaj vinjete za tujce. Pa tudi mnogi vladni strokovnjaki niso prepričani, da bo projekt prestal tožbe. Kljub Dobrindtovim zagotovilom le redki verjamejo, da bo z njim soglašal pristojni evropski komisar Siim Kallas, ki je doslej zavračal neposredne povezave med cestninami in nižanjem davka na motorna vozila.
Kanclerka ni navdušena
Navdušena ni niti kanclerka, ki je sestrski stranki predlagala kasnejšo predstavitev »infrastrukturne dajatve«. Po nizu neuspehov na deželnih volitvah se pred skorajšnjimi volitvami v Saški in Turingiji namreč boji vročih poletnih razprav o cestninah. V Münchnu pa so prepričani, da si bodo prav poleti pridobili še več ljudske podpore za cestnine, saj se bodo Nemci jezili zaradi cestnih zastojev na domačih avtocestah in vinjet v sosednjih državah. Iz krščanskodemokratskih krogov je že slišati, da bi se bilo morda bolje zavzemati za vseevropsko plačevanje cestnin.
Bavarski premier Horst Seehofer podporo koalicijskih partneric pričakuje že zato, ker je sam podprl krščanskodemokratsko zamisel dodatnih pokojnin za matere in socialdemokratsko zgodnje upokojevanje. »Potem ko so pri CDU in SPD že uresničili svoje neumnosti, je zdaj na vrsti CSU,« komentira Der Spiegel.