V Nemčiji cestnine le za tujce?

Evropska komisija je nepričakovano ocenila, da bi lahko bila cestnina, če bi jo malce olepšali, v skladu s pravili.

Objavljeno
31. oktober 2013 10.21
Ma. Ja., Delo.si, STA
Ma. Ja., Delo.si, STA
Berlin − V nemški politiki že nekaj časa vre spor glede uvedbe cestnin za tujce, ki se vozijo po nemških avtocestah. V sporu pa je sedaj prišlo do presenetljivega obrata v prid zagovornikov cestnine, saj je Evropska komisija nepričakovano ocenila, da bi lahko bila tovrstna cestnina, če bi jo le malce olepšali, v skladu z evropskimi pravili, piše Slovenska tiskovna agencija.

Uvedbo cestnin terja na Bavarskem vladajoča stranka CSU, manjša sestra vladajoče stranke CDU nemške kanclerke Angele Merkel. Kot predlaga, bi morala sicer cestnine plačevati le tuja osebna vozila, ki bi uporabljala nemške avtoceste. Avtoceste po vsej Nemčiji so sedaj brezplačne tako za Nemce kot za tujce.

Vodja CSU Horst Seehofer je s svojo idejo o uvajanju cestnin na nemškem političnem prizorišču precej osamljen, celo v CDU nad njo nikakor niso navdušeni. To je sicer tudi ena od spornih tem v koalicijskih pogajanjih med konservativno unijo CDU/CSU in socialdemokrati (SPD), saj so slednji odločno proti, piše STA.

A sedaj je Seehofer dobil povsem nepričakovano podporo iz Bruslja. Evropski poslanec Michael Cramer iz nemških Zelenih je na evropskega komisarja za promet Siima Kallasa naslovil vprašanje, ali bi bila uvedba cestnin samo za tujce v skladu s pravili EU. Tako on kot večina ostalih je pričakovala jasen ne, saj bi bila to diskriminacija na osnovi državljanstva, a Bruselj je presenetil.

V Bruslju so namreč ocenili, da bi bilo načeloma v skladu z evropsko zakonodajo, če bi se uvedle plačljive avtoceste tako za domače kot tuje voznike, a bi nato domače voznike oprostili plačila nečesa drugega in jim tako v bistvu plačano cestnino vrnili nazaj.

Načrt CSU namreč predvideva, da bi morali cestnino oziroma t. i. dajatev za vzdrževanje infrastrukture plačati vsi, domači in tuji vozniki. A Nemci bi bili obenem v zameno upravičeni do plačila nižjega davka na motorna vozila, kar bi v bistvu pomenilo, da na koncu ne bi plačali nič, še piše STA.