»Pravo zadovoljstvo se bo pokazalo šele, ko bomo slišali koncerte. Program sam po sebi ni merilo zadovoljstva, pomemben je rezultat, glasba,« je na vprašanje, ali je zadovoljen z letošnjim programom, odgovoril David Braun. Z imeni, kot so Hugh Masekela, Al Di Meola, Bill Frisell, Ana Popović, je »njegov« sklop gotovo vrhunec letošnjega festivala Lent, ki ga tokrat zaznamujeta negotovost izvedbe do zadnjega ter okleščen proračun zaradi praznega proračuna mariborske občine. Letos po dolgih letih ni glavnega odra na Dravi, zato je vlogo prvega odra prevzel oder Minoriti pri novem lutkovnem gledališču ob Dravi.
Beseda pomembna
Od posameznega glasbenika je odvisno, koliko ve o kraju, kamor prihaja igrat. »Imam različne izkušnje. Leta 2006 so me na primer vprašali, ali se je Budimpešta že pridružila Evropi. Ne Madžarska, Budimpešta! Srečal sem ljudi, ki so ob prihodu v Maribor poznali marsikaj, od naslovov restavracij, zgodovine sinagoge. Ampak v osnovi so to glasbeniki, njihov interes je odigrati koncert. Mnogi bi si gotovo želeli ogledati mesto, ostati nekaj dni, a zaradi logistike to ponavadi ni mogoče. Tega jim ne zavidam.« Kot producent programskega sklopa je zadolžen za izbiro programa, ureja vse papirje, račune, prevoze, organizira tehniko, opremo, usklajuje urnike.
Pozitivne obresti ljubezni
Pričakovano, Davida Brauna je v producentske vode zanesla ljubezen do glasbe. Kot gimnazijec je delal na radiu Maribor, nato na študentskem radiu Marš, začel pisati za specializirano revijo Muska, časopis Večer. »Leta 1998 me je poklical kolega iz društva Kibla, ki je tedaj začelo rasti, se specializirati, in me prosil, če bi prevzel organizacijo jazzovskih koncertov.« Iz teh koncertov je nato nastal festival Izzven, ki ga je čez nekaj let prevzel Narodni dom. V vmesnem času je David Braun štiri leta delal kot programski vodja ljubljanskega jazzovskega festivala, potem pa se je vrnil v Maribor in se posvetil Lentu.
Dostop do dobrih izvajalcev po nizki ceni
Maribor je pravo prizorišče za jazz, saj ima dolgo tradicijo, vse od sedemdesetih let z Branetom Rončelom, pravi Braun. »Nekdo je rekel, da je Maribor mesto teatra in jazza. In to je delno res, ker ima mesto sicer okrnjeno ponudbo glasbenih žanrov; rock'n'roll je praktično izumrl, bluesa ne srečamo, glasb sveta nikoli ni bilo … roko na srce, v tem okolju gre jazzu še kar dobro. Lent je krasna prireditev, ker širokemu krogu ljudi omogoča dostop do zelo dobrih izvajalcev po nizki ceni. Vedno sem vesel polnega avditorija, saj vem, da je tam veliko ljudi, ki se bodo prvič srečali z jazzom. S tega vidika je Lent edinstven v Sloveniji, saj zagotovo približa to glasbo najširšemu krogu obiskovalcev.«
Jazz je upravičeno del programa festivala Lent, saj je bil v programskem smislu zraven od začetka.
Festivalska hiperinflacija?
Ljudi, ki živijo od producentstva, je zelo malo
Se da živeti od producentstva? »Ne vem, jaz sem pravnik, z glasbo se ukvarjam iz ljubezni. Ta možnost je zelo omejena, ljudi, ki bi se preživljali s tem, je zelo malo. Ali si zaposlen v javnem sektorju, na primer v Cankarjevem domu, ali zraven počneš še kaj drugega. Slovenija je premajhno tržišče, glasba ima premalo občinstva in medijskega prostora.« Vendar ima kot producent privilegij veliko globljega vpogleda v glasbenikovo delo. »Izkušnja, ko sem z glasbenikom od njegovega prihoda v Maribor, grem z njim na kosilo, na tonsko vajo, je povsem drugačna, kot če sem zgolj obiskovalec.«