Kia stinger 2.2 CRDI GT line
Nov korak navzgor za korejsko tovarno.
Odpri galerijo
Na njem preseneti vse. Drzna oblika takoj privabi poglede, enak učinek ima atraktivna rdeča barva, a največje presenečenje je, da gre v resnici za avtomobil znamke Kia. Korejska limuzina stinger je tako nov pomemben igralec na avtomobilskem trgu, ki bo mešal štrene tudi prestižnejšim nemškim tekmecem.
Kia je v zadnjih letih naredila že veliko korakov naprej v vseh pogledih, zdaj pa so pri najstarejši korejski znamki na trg poslali še vznemirljivo limuzino, ki po oblikovnih odlikah stoji ob boku nemškim in tudi italijanskim avtomobilskim umetninam.
Stingerju ne manjka nič. Opazen je takoj, a ne zato, ker bi bil čudaški, temveč zato, ker je nemalo ljudem všeč. Vsakdo, ki ga je videl, si je kaj hitro vtisnil v spomin, da gre za kio, in se prepričal, da znajo tudi pri korejski tovarni narediti športni avtomobil. Še toliko bolj je stinger vpadljiv v tej rdeči barvi, ki se všečno ujema s črnimi dodatki.
A prav nič mu ne bi pomagalo, če bi bil atraktiven samo na pogled, saj kupci želijo tudi dinamično vožnjo. Na teh straneh smo že predstavili superšportni 3,3-litrski bencinski šestvaljnik 272 kW (370 KM), vendar lahko pohvale zapišemo tudi za tokratni testni primerek z 2,2-litrskim dizelskim motorjem s 147 kW (200 KM) in pogonom na zadnji par koles, ki pospeši do sto kilometrov na uro v 7,6 sekunde, končno hitrost pa doseže pri 239 kilometrih na uro.
Opazno je, da imajo pri Kii tudi močan tehnični pridih, saj so »gostujoči« strokovnjaki iz Nemčije poskrbeli za izvrstno vodljiv avtomobil, zato ni med ovinki nobenega nadležnega nagibanja ali tresenja. V 483 centimetrov dolgem stingerju zgledno deluje tudi osemstopenjski menjalnik, povprečna poraba pa se giblje med 7,7 in 7,9 litra na sto prevoženih kilometrov.
V primerjavi z najboljšimi pri nemških znamkah je volan malo manj natančen, tudi izbor materialov v notranjosti je malo slabši (osrednji zaslon bi lahko lepše vključili v celoto). Toda velja predvsem naslednje: kia stinger stane petdeset tisoč evrov, elitni nemški predstavniki podobnih zmogljivosti pa neprimerljivo več.
Tudi prostora je več kot v nekaterih prestižnejših tekmecih, saj visokorasli potniki z glavo ne drsajo ob strop, prav tako je za njimi dovolj prostora za normalno sedenje. Zadaj sicer lažje sedijo otroci, toda brez težav se v stingerju peljejo štirje odrasli potniki. V prtljažnik lahko naložijo za 406 litrov prtljage, ob podrti drugi klopi pa nastane 1114 litrov velik prostor.
Če torej niste obremenjeni z emblemom na avtomobilu, je kia stinger nedvomno primeren avtomobil za nakup. Resda se Kia na tem delu trga mora še uveljaviti, toda nekje je treba začeti. In težko bi bolje kot ravno s stingerjem.
Kia je v zadnjih letih naredila že veliko korakov naprej v vseh pogledih, zdaj pa so pri najstarejši korejski znamki na trg poslali še vznemirljivo limuzino, ki po oblikovnih odlikah stoji ob boku nemškim in tudi italijanskim avtomobilskim umetninam.
Končna hitrost pri 239 kilometrih na uro
Stingerju ne manjka nič. Opazen je takoj, a ne zato, ker bi bil čudaški, temveč zato, ker je nemalo ljudem všeč. Vsakdo, ki ga je videl, si je kaj hitro vtisnil v spomin, da gre za kio, in se prepričal, da znajo tudi pri korejski tovarni narediti športni avtomobil. Še toliko bolj je stinger vpadljiv v tej rdeči barvi, ki se všečno ujema s črnimi dodatki.
A prav nič mu ne bi pomagalo, če bi bil atraktiven samo na pogled, saj kupci želijo tudi dinamično vožnjo. Na teh straneh smo že predstavili superšportni 3,3-litrski bencinski šestvaljnik 272 kW (370 KM), vendar lahko pohvale zapišemo tudi za tokratni testni primerek z 2,2-litrskim dizelskim motorjem s 147 kW (200 KM) in pogonom na zadnji par koles, ki pospeši do sto kilometrov na uro v 7,6 sekunde, končno hitrost pa doseže pri 239 kilometrih na uro.
Opazno je, da imajo pri Kii tudi močan tehnični pridih, saj so »gostujoči« strokovnjaki iz Nemčije poskrbeli za izvrstno vodljiv avtomobil, zato ni med ovinki nobenega nadležnega nagibanja ali tresenja. V 483 centimetrov dolgem stingerju zgledno deluje tudi osemstopenjski menjalnik, povprečna poraba pa se giblje med 7,7 in 7,9 litra na sto prevoženih kilometrov.
Za 406 litrov prtljage
V primerjavi z najboljšimi pri nemških znamkah je volan malo manj natančen, tudi izbor materialov v notranjosti je malo slabši (osrednji zaslon bi lahko lepše vključili v celoto). Toda velja predvsem naslednje: kia stinger stane petdeset tisoč evrov, elitni nemški predstavniki podobnih zmogljivosti pa neprimerljivo več.
Tudi prostora je več kot v nekaterih prestižnejših tekmecih, saj visokorasli potniki z glavo ne drsajo ob strop, prav tako je za njimi dovolj prostora za normalno sedenje. Zadaj sicer lažje sedijo otroci, toda brez težav se v stingerju peljejo štirje odrasli potniki. V prtljažnik lahko naložijo za 406 litrov prtljage, ob podrti drugi klopi pa nastane 1114 litrov velik prostor.
Če torej niste obremenjeni z emblemom na avtomobilu, je kia stinger nedvomno primeren avtomobil za nakup. Resda se Kia na tem delu trga mora še uveljaviti, toda nekje je treba začeti. In težko bi bolje kot ravno s stingerjem.
Kia stinger 2.2 CRDI GT line Zastopnik: KMAG, d. o. o.
Cena: 49.990 €
Euro NCAP (2017):
Izpust CO₂: 147 g/km
Cena: 49.990 €
Euro NCAP (2017):
Izpust CO₂: 147 g/km