Italijanska visoka moda

Alberta Ferretti, Limited Edition za jesen in zimo 2016.

Objavljeno
27. maj 2016 12.34
Smilja Štravs
Smilja Štravs
Alberta Ferretti je italijanska modna ikona, eno najprestižnejših imen v svetovni modi. Pred dnevi smo na ljubljanskem Mercedes-Benz Fashion Weeku v Ljubljani imeli priložnost videti in otipati izjemne kreacije iz njene kolekcije visoke mode Limited Edition za jesen in zimo 2016, ki so jo doslej videli le v dveh svetovnih prestolnicah, Moskvi in New Yorku. V Ljubljano jo je pripeljala Judita Treppo, kreativni vodja Wolfove 5, ki si je v svetu mode ustvarila zaupanja vredno ime, v Ljubljani pa vodi trgovino s prvimi linijami ženskih in moških kolekcij vse od leta 2004.

Kolekcija Alberte Ferretti Limited Edition za naslednjo zimo je bila najprej predstavljena povabljenim gostom v intimnem ozračju butika Wolfova 5, zatem pa še na velikem odru Cankarjevega doma v sklopu idejne zasnove Saša Radoviča, ki je očarala tako rekoč vse, ki so jo imeli čast in priložnost videti. Judita Treppo je dejala, da bo zagotovo jokala, ko bo kolekcija zapustila Ljubljano in odpotovala v London, kjer je še niso videli. Za predstavitev v Ljubljani je bilo izbranih 12 celostnih podob, nekatere kreacije pa bodo uvrščene tudi v redni izbor trgovine, ki predstavlja oblačila vrhunskih svetovnih blagovnih znamk – izbira najmočnejše kose posamezne kolekcije in jih v duhu rdeče niti sestavlja v lastne zgodbe vsake modne sezone.

Judita Treppo velja za eno največjih modnih poznavalk pri nas, modo pa rada in strastno predstavlja kot romantično hrepenenje, ki s svojo lepoto navdihuje in nam daje voljo za lepši vsakdan. Njej je ne manjka, tako kot seveda tudi Alberti Ferretti ne. Modna kreatorka Alberta Ferretti je Italijanka, vendar v svojem ustvarjanju svetovljanka, v Milanu, Parizu ali Ljubljani. Ženska, ki jo oblači, je raznolika osebnost, saj Ferrettijevo navdihujejo različne kulture in obdobja. Njena ženska je tista, ki ohranja klasično ženskost, obenem pa živi urbano, ustvarjalno življenje. Navdih rada poišče v preteklosti, še posebej v zlatih časih belle époque, umetniško in modno zelo razkošnem obdobju pred prvo svetovno vojno. Belle époque je tudi podlaga njeni zadnji kolekciji in hkrati poklon markizi Luisi Casati, eni najbolj kontroverznih žensk svojega časa. Limited Edition za jesen in zimo 2016 predstavlja glamur za današnji čas in sodobno, močno žensko osebnost mnogih obličij. Osnovni živalski vzorec tudi tokrat ne pomeni elementa divje seksualnosti, kot smo ga vajeni pri Cavalliju, temveč ga razumemo, tako kot že dolgo, kot simbol sodobne, samosvoje ženske, ne več žrtve, temveč moči ženske osebnosti v ožjem ali širšem okolju. Alberta Ferretti je znana po subtilnih kreacijah oblek za večerne priložnosti. Prvo modno revijo je priredila leta 1981 v Milanu. »To so bila zlata leta za modo. Oblikovalci smo bili nekoliko naivni, a smo prekipevali od zanosa in čustev. Manekenke še niso bile zvezdnice, časopisi so o modi znali pisati. Danes je vse preveč vulgarno,« je dejala modna oblikovalka, za katero velja, kot pravi tudi Judita Treppo, da obvlada bonton oblačenja. Alberta Ferretti je disciplinirana oblikovalka, ki ve, kdaj je dovolj, ima čut za pravo mero – ženske ne izpostavlja preveč in bo vedno naredila »dostojen izrez«. Ženske, ki izberejo njene obleke, so lahko gotove, da bodo vedno oblečene prav, uravnoteženo, glamurozno in obenem spoštljivo – do sebe in okolice. Ferrettijeva ima izvrsten čut za podrobnosti, k čemur seveda stremi visoka moda. Pokazati želi, kaj zmore italijansko rokodelstvo, zato je njene obleke, ki temeljijo na bogatih materialih, vezeninah, draperijah, čipkah, bleščicah, krznu in drugih modnih okraskih, vredno občudovati od blizu, ker šele tako začutimo briljantnost kreacije in lepoto oblačila. Alberta Ferretti si je za vodilo pri ustvarjanju izbrala kreiranje oblačil s perfekcijo in občutkom za mero, kar pa ne pomeni, da oblačila z njenim podpisom niso zapeljiva ali seksi, le da to doseže z lastnimi kodami prefinjene ženske, čutne, šarmantne, glamurozne, v večnim dialogu z lepoto.

Med bolj prepoznavnimi oblekami v njeni karieri je kolekcija iz leta 1993, ki jo je oblikovala v duhu romana Veliki Gatsby, katerega dogajanje je postavljeno v njej ljuba dvajseta leta 20. stoletja. To so bile enostavne obleke, dolge in kratke, drapirane, ki po kroju spominjajo na rimsko togo. Ferrettijeva velja tudi za t. i. »red carpet« oblikovalko, ki kreira obleke za rdečo preprogo. Oblekla je filmske zvezdnice, kot so Nicole Kidman, Andie McDowell, Julia Roberts, Uma Thurman in številne druge. Za nekatere hollywoodske zvezdnice kreira predvsem zato, ker jih osebno pozna in so sodelovale pri skupnih človekoljubnih projektih. Ker pa je moda velika industrija, obstaja vse večja nevarnost, da se ustvarjalec izgubi v mehanizmih blagovne znamke, ki jih vodijo marketinške agencije, in postane nadomestljiv člen, stroj za serijsko proizvodnjo, popolnoma odvisen od oglaševanja. »Zame sta na prvem mestu še vedno ustvarjalnost in kvaliteta,« pravi Ferrettijeva. »Vse drugo, kar je potrebno, da pride oblačilo do kupca, jima mora biti podrejeno.« Svoj prvi butik, ki ga je poimenovala Jolly, je odprla leta 1968, v rodni Cattolici v bližini Riminija ob jadranski obali, kjer ima še vedno svoj atelje in kamor se zateče, ko si želi miru in riše nove kolekcije. Nanjo je močno vplivala njena mati, ki je imela salon s pozamenterijo. V njem je vzljubila delo z blagom in krojenje. Pod svojo prvo kolekcijo se je podpisala leta 1973 in skupaj z bratom Massimom ustanovila podjetje za prodajo in distribucijo tekstila Aeffe. Leta 1981 je svoje kolekcije začela predstavljati na modnih revijah v Milanu. Leta 1989 je ustanovila znamko Ferretti Jeans Philosophy in jo leta 1994 preimenovala v Philosophy di Alberta Ferretti. Kasneje je odprla ameriško postojanko podjetja Aeffe v New Yorku, prek katerega v Ameriki trži tudi znamke, kot so Moschino, Cédric Charlier, Pollini, Jeremy Scott …

Leta 2005 je dobila nagrado za življenjske dosežke v modni industriji. •