Kreativno jutro z Emilom Kozoletom

V petek ob 9.30 lahko v živo spremljate kreativno jutro z Emilom Kozoletom. Prisluhnite, kaj žene njegovo ustvarjalnost ...

Objavljeno
14. september 2016 18.39
Delo.si
Delo.si

Emil Kozole je oblikovalec, ki zadnja leta deluje predvsem na področju povezovanja oblikovanja in različnih sociološko-kulturnih fenomenov, ki se pojavljajo v kontekstu socialnih omrežij, internetne identitete in nadzora spletnih omrežij. Jutri ga lahko na Delo.si ob 9.30 spremljate v okviru predavanj Creative mornings Ljubljana.

Kakšna je pot, ki vas je pripeljala do trenutnega dela?

Po študiju oblikovanja v Ljubljani sem nadaljeval magisterij na londonski šoli Central Saint Martins, kjer sem raziskoval temo spletnega nadzora in internetne identitete skozi oblikovalske metode. Vedno sem uporabljal oblikovanje bolj kot sredstvo za manifestacijo idej kot pa za končni izdelek. Po izkušnji v Londonu sem odšel v San Francisco, kjer sem delal za slovenski start-up, letos pa sem se vrnil v Ljubljano, kjer smo odprli oblikovalsko organizacijo Ljudje.

Kateri mejniki so vplivali na to, da ste danes tu, kjer ste?

Ni jasnih mejnikov, predvsem gre za proces, za nenehno spraševanje o smislu tega, kar počnemo. Z oblikovanjem se ukvarjamo predvsem zato, ker je to metoda, ki razvija stvari z določenim namenom. V manjšem merilu si želi izboljšati posamezne elemente življenja, od bolj udobnega branja pa do lažje navigacije v mestih. Če enako metodo apliciramo na širše merilo, pa ima oblikovanje sposobnost, da dela konkretne družbene spremembe.

Se boste s tem, kar delate, ukvarjali do konca življenja?

Ljudje smo oblikovalci, zato je težko prenehati ali kadarkoli končati. Predvsem je dolg proces, ki se pozna šele ob prerezu časa. Izboljšave so lahko zelo mikroskopske, zato večina ljudi še vedno ne razume točno, kaj sploh počnemo. Do konca življenja si želim, da vsaj spremenim to razumevanje.

Kaj vas navdihuje, kaj vam daje energijo?

Vsaka rešitev sproža nova vprašanja in vsako vprašanje ima potencial, dá nudi nove rešitve.

Kaj počnete, kadar ne delate, kadar ne ustvarjate?

Ponavadi spim.

Nam zaupate misel, ki vam zdajle pade na pamet?

Če si preveč resen, te noben ne jemlje resno.

***

Kaj sploh so kreativna jutra?

Gre za projekt širjenja dobrih idej pro bono, ki se je začel pred leti v New Yorku in se razširil v skoraj sto mest po vsem svetu. Tudi v Ljubljano. Gre za to, da se ljudje, željni novih spoznanj in zanimivih izkušenj, enkrat na mesec srečajo ob zajtrku in prisluhnejo zgodbi. Osebni izkušnji. Nori ideji najbolj uspešnih ljudi.

Mreža Creative mornings je tako prerasla v globalno skupnost, katere del je tudi slovenska prestolnica. Enkrat na mesec v njej ob zajtrku poteka brezplačno predavanje gosta, ki ima zanimivo življenjsko zgodbo.

Medijska hiša Delo je medijski sponzor projekta Creative Mornings Ljubljana.